روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

محدودیت‌های کانال پاناما ۱۰ ماه دیگر تمدید شد

محدودیت‌های کانال پاناما به علت خشکسالی با تصمیم مسئولان این کانال تا ۱۰ ماه دیگر تمدید شد.
کد خبر: ۹۶۸۷۹

محدودیت‌های کانال پاناما ۱۰ ماه دیگر تمدید شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از marinelink؛ کانال پاناما به علت خشکسالی از ابتدای سال جاری به خصوص در سه ماهه دوم آن محدودیت‌هایی را به منظور ترانزیت کشتی‌ها اعمال می‌کند.

بر‌اساس گفتۀ «ایلیا اسپینو» معاون مدیر کانال، این محدودیت‌ها قرار است تا ۱۰ ماه دیگر تمدید شود.

«ایلیا اسپینو» در ادامه گفت: در حال حاضر شاهد افزایش کشتی‌های ورودی به کانال هستیم که با نزدیک شدن به ماه دسامبر و حمل کالا‌های ویژه کریسمس سعی می‌کنیم مشکلات موجود را  تا حد امکان حل کنیم.  

وی با اشاره به اینکه بطور میانگین حدود ۱۶۰ کشتی در ترافیک کانال مانده‌اند خاطر نشان ساخت: صاحبان کشتی‌ها برای جلوگیری از تأخیر و ترانزیت آن‌ها هرچه زودتر نسبت به رزرو کانال پیش از حرکت کشتی‌ها اقدام کنند.  

وی در ادامه یاد‌آور شد: با توجه به اینکه کشتی‌های حامل زغال سنگ اولویت برای حرکت ندارند به همین جهت کشتی‌های کانتینری در اولویت قرار داده شده و یک محل عبور دیگر برای کشتی‌های بدون رزرو باز شده است. ضمن اینکه از حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای نیز برای جابه‌جایی کالا کمک گرفته‌ایم.

به گفته وی اپراتور‌های کانال در حال رفع مشکلات هستند، اما تغییرات آب‌و‌هوایی و خشکسالی باعث ایجاد مشکلات برای مدیریت این کانال شده است.  

از سوی دیگر براساس گزارش سایت ترید ویندز کاهش میزن بارندگی در کانال پاناما از سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون بی‌سابقه بوده است.  

 «جان دیویس» مدیر هواشناسی مؤسسه Everstream Analytics در این مورد گفت: از مارس تا ۲۲ آگوست شاهد کمترین میزان بارندگی در کانال بودیم و در این دوره هفت ماهه مشکلات زیادی برای تردد کشتی‌ها ایجاد شده است.

بر‌اساس گزارش ترید ویندز مشکلات کانال با روند فعلی تا سال ۲۰۲۴ میلادی ادامه خواهد داشت و در صورت ادامه این روند کانال به شدت آسیب خواهد دید.  

در پایان این گزارش آمده است: تا ۲۴ آگوست حدود ۱۱۷ کشتی در دو طرف کانال منتظر عبور از کانال بودند و در حال حاضر میانگین زمان انتظار برای کشتی‌های رزرو شده ۱۰ تا ۱۱ روز است که این موضوع هزینه‌های حمل‌و‌نقل را چند برابر کرده و باعث دغدغه برای صاحبان کشتی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار