روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

عبور کشتی بزرگ کانتینری از کانال پاناما در شرایط خشکسالی شدید

یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینری متعلق به شرکت ایور‌گرین پس از خالی کردن ۱۴۰۰ کانتینر توانست از کانال پاناما عبور کند.
کد خبر: ۹۶۶۹۴

عبور کشتی بزرگ کانتینری از کانال پاناما در شرایط خشکسالی شدید

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ کشتی Ever Max متعلق به خط کشتیرانی تایوان با ۱۷۳۱۲ TEU ظرفیت مجبور شد به منظور ترانزیت از کانال پاناما که درگیر مشکلات خشکسالی است بخشی از کانتینر‌های خود را تخلیه کرده و پس از عبور از کانال مجدداً بارگیری کند.

بر‌اساس اطلاعیه صادره از سوی اداره کانال پاناما ACP این کشتی به طول ۳۶۶ متر به خوبی مدیریت شد و توانست از کانال عبور کند.

«ایلیا اسپینودماروتا» معاون مدیر کانال پاناما با اشاره به اینکه در شرایط خشکسالی شدید این کشتی به خوبی ترانزیت شد و باید این رویداد را جشن گرفت، زیرا قابلیت اطمینان آبراه معروف جهان در تسهیل تجارت جهانی را نشان می‌دهد.

وی گفت: عبور این کشتی ۱۷۳۱۲ TEU کانتینر رکورد قبلی عبور کشتی بزرگ کانتینری به نام Zephyr با ظرفیت ۱۶۲۸۵ TEU کانتینر را شکست.

در ادامه Ricaurte Vásquez Morales، مدیر اداره کانال پاناما ACP با تأکید بر اهمیت حفظ شرایط عملیاتی آبراه پاناما گفت: در شرایط فعلی که کانال با خشکسالی مواجه است این تجربه منحصر بفردی بود که نشان داد کانال پاناما همچنان برای عبور کشتی‌ها مسیر مفید و مناسبی است.

وی در پایان یاد‌آور شد: اداره کانال پاناما ترانزیت این کشتی را به عنوان یک دستاورد جشن می‌گیرد، زیرا با این کار بر چالش‌ها غلبه کردیم و ادامه حیات یکی از اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین مسیر تجارت دریایی جهان را تضمین کردیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار