روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

سوخت گیری اولین کشتی کانتینری تولیدی جهان با متانول

اولین کشتی کانتینری با ظرفیت ۲۱۰۰ TEU متعلق به مرسک که عازم دانمارک است در مرکز ذخیره سازی متانول سنگاپور به صورت کشتی به کشتی سوخت‌گیری کرد.
کد خبر: ۹۶۵۹۷

سوخت گیری اولین کشتی کانتینری تولیدی جهان با متانول

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: اولین کشتی کانتینری مرسک که با سوخت متانول حرکت می‌کند ۳۰۰ تُن متانول را در تاریخ ۲۷ جولای در اداره بندر سنگاپور MPA از یک تانکر دریافت کرد. سوخت اولیه این کشتی در کارخانه هیوندای توسط یک شرکت هلندی تأمین شده بود.

بر‌اساس این گزارش این کشتی که با سوخت متانول فعالیت می‌کند تا یک ماه دیگر پس از رسیدن به کپنهاک طی مراسمی «لورا مرسک» نامگذاری خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است مرسک قصد دارد برای احداث مرکز بانکرینگ متانول در آمریکا و سنگاپور همکاری کند.

مرکز بانکرینگ لوییزیانای آمریکا با هزینه دو میلیارد دلار احداث می‌شود و قرار است سالانه ۴۰۰ هزار تُن متانول سبز تولید کند.

از سوی دیگر «تئو‌انج دیه» مدیر اجرایی اداره بنادر سنگاپور MPA با اشاره به همکاری مرسک برای احداث مرکز بانکرینگ متانول در سنگاپور گفت: از آنجایی‍ که کشتی‌های کانتینری با سوخت متانول وارد سنگاپور می‌شوند درصددیم بزرگترین مرکز بانکرینگ سوخت متانول را در این  بندر احداث کنیم که در این زمینه از کمک‌های شرکت مرسک برخوردار خواهیم بود.

سوخت گیری اولین کشتی کانتینری تولیدی جهان با متانول

وی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن عملیات سوخت‌رسانی متانول به اولین کشتی کانتینری گفت: تأمین سوخت متانول در این مرکز حاصل یک سال آمادگی و همکاری تحقیقاتی همکاران به‌خصوص در بخش بین‌المللی بود که توانستیم این عمل را موفقیت‌آمیز انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه سوخت متانول نسبت به سایر سوخت‌ها گرانتر است خاطر‌نشان ساخت: در حال حاضر قیمت سوخت متانول به ۲۲۴۳ دلار در هر تُن رسیده است که نسبت به هفته قبل حدود ۷ دلار بالا رفته است.

شایان ذکر است که اولین کشتی کانتینری شرکت مرسک توسط شرکت هیوندای کره جنوبی ساخته شد و قرار است پس از طی مسیر ۱۱۵۰۰ مایل دریایی و عبور از کانال سوئز در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی به دانمارک برسد. روی  بدنه این کشتی جمله همه راه‌ها به سوی کربن صفر درصد حک شده است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار