به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از تریدویندز؛ شرکت MAN Energy Solutions این کشتیهای کانتینری را دوگانهسوز کرده که یکی از سوختها کم سولفور و دیگری متانول خواهد شد.
قرار است در صورت موفقیت این طرح، موتورِ ۴۵ فروند کشتیِ دیگر نیز بهسازی شود.
شرکت Seaspan بزرگترین اجاره دهنده کشتیهای کانتینری یکی از طرفهای قرارداد این شرکت است که به گفتۀ مسئولان ۷۰ کشتی در دست سفارش دارد و قصد دارد سوخت آنها را به متانول تبدیل کند.
هاپاگ لوید نیز ناوگان متشکل از ۲۵۰ فروند کشتی کانتینری با ۱.۸ میلون teu را اداره میکند که هدف خود را از این طرح دستیابی به کربن خالص یاد میکند.
«توماس لیندر» مدیر سایت دریایی Frederikshavn دانمارک در این زمینه میگوید شرکت Seaspan و هاپاگ لوید با این کار قصد دارند صنعت حملونقل را به سوی حملونقل بدون کربن سوق دهند.
از سوی دیگر شرکت وارتسیلا نیز اعلام کرده برای بهسازی موتورهای موجود و به منظور کارکرد دوگانه که یکی از آنها سوخت متانول باشد آمادگی دارد.
به گفتۀ مسئولانِ شرکت MAN Energy Solutions این شرکت در حال حاضر ۱۰۰ موتور دوگانهسوز که یکی از سوختهای آن متانول است، در دست سفارش دارد.
بر اساس بیانیهای که توسط MAN Energy Solutions منتشر شده در صورتیکه حملونقل دریایی بتواند سوختهای فسیلی را حذف کند بین ۵۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ تُن در سال از میزان co۲ کاسته میشود.