۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

پیش‌بینی افزایش ۱۷ درصدی حمل‌و‌نقل کانتینری به صورت مستقیم از طریق دریا بین روسیه و هند در سال ۲۰۲۳

در حالیکه اخبار منتشره از سوی مراجع دیپلماتیک از اراده روسیه در مورد جایگزینی کریدور شمال جنوب به جای کانال سوئز برای مبادلات تجاری دریایی با هندوستان و جنوب آسیا خبر می‌دهند، German Maslov، معاون بخش لاینر و لجستیک گروه روسی فسکو، در انجمن اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ (SPIEF-۲۰۲۳) گفت: ما انتظار داریم حمل و نقل دریایی کانتینری مستقیم بین روسیه و هند از ۷۶ هزار تی‌ای یو در سال ۲۰۲۲ به ۸۹ هزار تی‌ای یو در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.
کد خبر: ۹۶۳۰۲

پیش‌بینی افزایش ۱۷ درصدی حمل‌و‌نقل کانتینری به صورت مستقیم از طریق دریا بین روسیه و هند در سال ۲۰۲۳

به گزارش مانا، به گفته ماسلوف، محموله‌های اصلی وارداتی به روسیه سرامیک و حبوبات، مصالح ساختمانی و محولات صادراتی به هند محصولات شیمیایی معدنی و کاغذ هستند.
وی می‌گوید: گروه فسکو محمولات مختلف بین بندر ولادی وستوک (شرق دور روسیه) و بنادر آسیایی را با بیش از ۳۰ فروند کشتی حمل می‌کند.
وی افزود: ما یک خط حمل منظم کانتینر بین هند و سنت پترزبورگ [از طریق کانال سوئز] باز کرده‌ایم و با موفقیت محموله‌ها را به بندر موندرا در سواحل غربی هند ارسال می‌کنیم.
وی وعده داد که فسکو ظرف یک ماه دیگر یک خط مستقیم رفت و برگشت برای حمل کانتینر بین بندر نووروسیسک در دریای سیاه و بندر ناواشیوا در سواحل غربی هند راه اندازی می کند تا سرویس FESCO Indian Line بین بنادر هند و نووروسیسک، جغرافیای خدمات حمل‌و‌نقل کانتینری خود را گسترش دهد.
 هندوستان نیز به طور فعال در حال توسعه حمل‌و‌نقل محمولات خود از طریق دریا با سایر کشورهاست و بنادر خاور دور روسیه را یکی از امیدوار کننده‌ ترین مسیرها برای این کار می‌داند.
«ژرمن ماسلوف» هنگام صحبت در مورد منطقی بودن استفاده از مسیر دریای شمال (NSR) یادآور شد که FESCO به مدت دو سال با موفقیت محموله را از طریق مسیر دریای شمال به خاور دور منتقل کرده است و تاکید کرد که شرکای تجاری فسکو نیازی به نگرانی در مورد ایمنی حمل محمولات از طریق مسیر قطب شمال (NSR) ندارند.
 مبادلات تجاری دریایی روسیه سالانه بالغ بر ۸۵۰ میلیون تن است که حدود ۱۱ درصد از آن از طریق مسیر قطب شمال و ۲۶ درصد آن از طریق بنادر شرق دور آن کشور انجام می شود.
 وی تاکید کرد: ما پتانسیل زیادی داریم و در حال ایجاد پل‌هایی برای اتصال شرکت‌های تجاری در کشورهای مختلف جهان هستیم.
منبع:portnews.ru

ارسال نظرات
آخرین اخبار