۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

تاکید دبیرکل IMO بر اهمیت نقش زنان در صنعت دریانوردی

دبیرکل IMO در مراسم روز جهانی زنان دریانورد (۱۸ می) بر نقش حیاتی زنان در صنعت دریانوردی چه در ساحل و چه در دریا تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۹۳۹

تاکید دبیرکل IMO بر اهمیت نقش زنان در صنعت دریانوردی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت IMO؛ «کیتاک لیم» دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در مراسم جشنی که به مناسبت روز جهانی زنان دریانورد در مقر این سازمان در تاریخ 18 می برگزار شد زنان را به فعالیت در صنعت دریانوردی به منظور کربن‌زدایی کشتیرانی دیجیتال و پایدار دعوت کرد و خواستار حمایت کشورها از آنان شد.

«کیتاک لیم» در ادامه یاد‌آور شد: انجمن‌های زنان دریانورد که در برخی کشورها تأسیس شده از حمایت سازمان بین‌المللی دریانوردی برخوردارند و این انجمن‌ها الهام بخش برای پیوستن به صنعت دریانوردی هستند.

در این مراسم نمایندگان فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌و‌نقل‌، اتاق بین‌المللی کشتیرانی ICS‌، شورای جهانی کشتیرانی و آژانس دریایی و ساحلی بریتانیا با قدر‌دانی از مشارکت زنان در صنعت دریانوردی بر برابری جنسیتی زنان و مردان در صنعت دریانوردی تأکید کردند.

«دسپینا پانایوتو تئودوسیو» مدیر‌عامل Tototheo Maritime بر نقش آگاهی اجتماعی و لزوم آموزش زنان در صنعت دریایی تأکید کرد.

«Sinikka Hartonen» دبیر کل One Sea خاطر‌نشان ساخت: با ورود زنان به صنعت دریایی تغییرات در حال رخ دادن است و کشورهای ساحلی باید فرصت‌های شغلی در اختیار زنان قرار دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار