۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

رشد بی‌سابقه صنعت فراساحل در ۱۰ سال گذشته

صنعت نفت و گاز فراساحل در یک دهه اخیر بالاترین رشد میزان سرمایه‌گذاری و سود خالص را در منطقه خاور میانه، برزیل و بریتانیا تجربه کرده است.
کد خبر: ۹۵۹۱۰

رشد بی‌سابقه صنعت فراساحل در ۱۰ سال گذشته

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه «ریستاد انرژی» با انتشار گزارشی اعلام کرد: تقاضای نفت و گاز فراساحلی همچنان بالا است و داده‌های تحلیلگران این مؤسسه نشان می‌دهد نفت و گاز فرا‌ساحل با در نظر گرفتن پروژه‌های جدید به ارزش ۲۱۴ میلیارد دلار بالاترین رشد را در یک دهه و در سال‌های آینده خواهد داشت.

تحقیقات تحلیلگران این مؤسسه نشان می‌دهد مخارج سالانه و میزان سرمایه‌ای که از طریق نفت و گاز برای کاربردی کردن سوخت سبز انجام می‌شود از ۱۰۰ میلیارد دلار سال ۲۰۲۲ میلادی بیشتر شده و در سال ۲۰۲۳ میلادی نسبت به سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۲  بالاتر نیز خواهد رفت.

بر اساس این گزارش علی‌رغم اینکه ۱۰۰ کشور جهان برای کاهش گرمایش زمین به  میزان ۱.۵ درجه سانتی‌گراد و دستیابی به کربن صفر درصد تا سال ۲۰۵۰ متعهد شده‌اند، اما متأسفانه تقاضای جهانی برای سوخت‌های فسیلی بالا است؛ به گونه‌ای که همچنان علی‌رغم استفاده از سوخت‌های سبز، ۶۸ درصد فعالیت‌های دریایی با استفاده از سوخت‌های فسیلی صورت می‌گیرد.  

برآورد‌های تحلیلگران مؤسسه نشان می‌دهد میزان سودِ سال به سال بخش نفت و گاز فراساحل در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی با ۱۶ درصد رشد به ۱۲ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

«آدون مارتینسن» رئیس تحقیقات زنجیرۀ تأمین در «ریستاد انرژی» در این زمینه گفت: اپراتور‌های دریایی و شرکت‌های خدماتی در سال‌های آینده سود باد‌آورده‌ای خواهند داشت؛ زیرا قدرت‌های جهانی تلاش می‌کنند تا ردِپای کربن را کاهش دهند و شیوۀ انتقال انرژی سبز را پیش ببرند؛ او از نفت و گاز به عنوان یکی از روش‌های کم مصرف یاد کرد.

در پایان این گزارش آمده است: هزینه‌هایی که برزیل و بریتانیا در خاورمیانه برای صنعت نفت و گاز فراساحلی صرف خواهند کرد به ترتیب ۲۳ و ۷ میلیارد دلار می‌باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار