۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

فرصت‌های جدید حمل‌و‌نقل دریایی خاورمیانه در سال ۲۰۲۳

وضعیت فعلی حمل‌و‌نقل دریایی در خاورمیانه خوش‌بینی را در بین مالکان، اپراتور‌ها،کارشناسان و تحلیلگران بوجود آورده و به نظر می‌رسد در سال جدید میلادی جهان شاهد رشد و توسعه حمل‌و‌نقل دریایی در این منطقه باشد.
کد خبر: ۹۵۴۸۶

فرصت‌های جدید حمل‌و‌نقل دریایی خاورمیانه در سال ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید‌ویندز؛ «تین تای» مدیر امور مالی حمل‌و‌نقل مؤسسه Holman Fenwick Willan در گردهمایی "حمل‌و‌نقل دریایی و لجستیک خاورمیانه در سال ۲۰۲۳ " طی سخنانی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۳ میلادی ممکن است  بخش حمل کانتینری خاورمیانه در معرض رکود باشد؛ اما در بخش‌های فله، فراساحل و تانکر فرصت‌های جدیدی را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه چرخۀ حمل‌و‌نقل دریایی در خاورمیانه رشد فوق‌العاده‌ای داشته است یاد‌آور شد: مشتریان عمدۀ حمل‌و‌نقل دریایی به غیر از بخش کانتینر که رکود سختی را تجربه کرده است، چشم انداز مثبتی را از نظر نرخ اجاره نامه‌ها، کسب درآمد و سود پیش‌بینی می‌کنند.

وی در ادامه یاد‌آور شد: چرخۀ تأمین مالی صنعت کشتیرانی خاورمیانه با حمایت منابع مالی بانک‌های محلی و بین‌المللی سال خوبی را تجربه خواهد کرد. در این سال ما شاهد گرایش سرمایه‌داران غیر‌بانکی به سمت حمل‌و‌نقل دریایی در خاورمیانه خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: خاور‌میانه در سال ۲۰۲۳ میلادی کربن‌زدایی را در دستور کار خود قرار داده است و در این ارتباط کشور امارات میزبان اجلاس جهانی COP28 در رابطه با تغییرات آب و هوایی خواهد بود.

از سوی دیگر توجه به کشتی‌های حامل LNG و متانول نیز بخشی از فعالیت‌های صاحبان حمل‌و‌نقل دریایی در منطقه خاور‌میانه است.

وی در پایان گفت: صنعت حمل‌و‌نقل دریایی و لجستیک خاورمیانه در سال ۲۰۲۱ میلادی مسیر روشنی پیشِ رو دارد تا به هدف نهایی برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار