به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی، محمدرضا مدرسخیابانی که در مجمع عمومی فوقالعاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سخن میگفت با اشاره به دستور جلسه این مجمع مبنی بر افزایش سرمایه ۴۳ درصدی این شرکت، خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش سرمایه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سوی هیئت مدیره این شرکت به علل مختلف مطرح شد که از جمله آنها میتوان، به مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای فرعی گروه کشتیرانی اشاره کرد.
وی به افزایش سرمایه برخی شرکتهای گروه اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه شرکت فله گروه کشتیرانی از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته، در نمونهای دیگر سرمایه شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز از ۱۰۸ به ۳۶۰ میلیارد تومان ارتقاء داده شده است؛ ضمن اینکه دیگر شرکتهای گروه نیز به فراخور افزایش سرمایه را تجربه کردند.
مدرس خیابانی، مجموع افزایش سرمایه شرکتهای فرعی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را طی سال ۱۴۰۲ حدود ۸۶۴ میلیارد تومان اعلام کرد.
وی علت دوم تشکیل مجمع عمومی فوقالعاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در خصوص افزایش سرمایه این شرکت را افزایش فعالیتها در جهت بهسازی و نوسازی داراییهای ثابت دانست و افزود: در همین رابطه طی سال ۱۴۰۲ با سرمایهگذاری بیش از ۱۸ میلیون دلار تعداد ۵ هزار دستگاه کانتینر ۴۰ فوتی برای تقویت ناوگان کانتینری خریداری شد، همچنین ۱۵۰ دستگاه کامیون کشنده نیز در راستای حملونقل چندوجهی و ارائه خدمات لجستیکی به ارزش حدود ۹۸۹ میلیارد تومان خریداری و شرکت حملونقلی جادهای گروه کشتیرانی تأسیس گردید.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اهمیت نوسازی ناوگان، تأکید کرد: با توجه به تغییر مداوم قوانین و مقررات بینالمللی دریانوردی باید برای رفع این محدودیتها در سریعترین زمان ممکن نوسازی ناوگان با ورود شناورهای تازه محقق شود.
مدرسخیابانی در پایان اظهارات خود منبع تأمین افزایش ۴۳ درصدی سرمایه گروه کشتیرانی را از محل سود انباشته این شرکت اعلام کرد و گفت: امیدواریم با توجه به این تحولات روند سودآوری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به صورت مستمر حفظ کنیم.
شایان ذکر است، در پایان مجمع عمومی فوقالعاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سهامداران با افزایش سرمایه این شرکت از رقم ۵۷.۷۲۲ به ۸۲.۵۰۰ میلیارد ریال موافقت کردند.