۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
به زودی آغاز می‌شود؛

ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در بندر امام

فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی به منظور احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی با حضور مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی آغاز شد.
کد خبر: ۹۸۸۳۰

ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به ارزش سرمایه‌گذاری نزدیک  به ۲۴ هزار میلیارد ریال بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در روز‌های پایانی  سال گذشته اظهار داشت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک  مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.
وی در ادامه روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی طی چند سال اخیر را رو به رشد  عنوان کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری  تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.
وی خاطرنشان کرد: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تُنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.
وی گفت: با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار