به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از مؤسسه بیمکو؛ در حال حاضر بیش از ۲۹ درصد کشتیهای فله خشک، ۳۲ درصد کشتیهای کانتینری و ۳۸ درصد تانکرهای نفتی دارای اسکرابر هستند؛ که این ارقام ۱۳ درصد کل ناوگان کشتیرانی جهان را تشکیل میدهد.
«نیلز راسموس» تحلیلگر ارشد حملونقل بیمکو با اشاره به اینکه قیمت سوخت کمسولفور در حال حاضر پایین آمده و حق بیمه آن نیز به حدود ۱۵۰ دلار در هر تُن رسیده یادآور شد: گرایش به سمت استفاده از سوخت کمسولفور با اسکرابر توسط کشتیها بیشتر شده و برخی از مالکان ترجیح میدهند همچنان از اسکرابر استفاده کنند؛ زیرا سوخت کمسولفور در برخی نقاط به حدود ۵۰۰ دلار در هر تن رسیده است که نسبت به سال کاهش قابل ملاحظهای دارد.
وی پیشبینی میکند در صورتیکه قیمت سوخت کمسولفور در همین حد باقی بماند انتظار میرود که تعداد کشتیهای دارای اسکرابر در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۷ درصد افزایش یابد.
وی در پایان میگوید: در حال حاضر چندین شرکت در حال توسعه دارای سیستمهای جدید اسکرابر هستند تا نسبت به کاهش بیشتر گوگرد اقدام کنند، که در این راستا برخی از مالکان، کشتیهای خود را به سیستمهای اگزوز هیبریدی مجهز میکنند تا نسبت به اندازه گیری انتشار SOX و NOX نسبت به کاهش آن نظارت داشته باشند.