۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

سه پروژه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح و کلنگ‌زنی شد

دو طرح در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره‌برداری رسید و کلنگ عملیات اجرای یک طرح بزرگ ریلی به زمین خورد.
کد خبر: ۹۵۰۱۶

 

سه پروژه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح و کلنگ‌زنی شد

به گزارش مانا، محمدرضا برهمند رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این طرح‌ها در کنار سرمایه‌گذاری ۱۱۰۰ میلیارد تومانی صورت گرفته در منطقه، نقش مهمی در توسعه روابط کشور و افزایش مبادلات میان ایران و کشور‌های حوزه CIS خواهد داشت.

او افزود: افزایش سهم درآمدی ایران در کریدور‌های (گذرگاه) ترانزیتی و همچنین اشتغالزایی در شرق کشور به ویژه خراسان، از دیگر آثار توسعه این منطقه است.

رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به سایت ترانشیپمنت مشتقات نفتی ادامه داد: در این سایت عملیات ترانزیت سوخت و فرآورده‌های نفتی از کشور‌های حوزه CIS به کشور‌های امارات، ترکیه و آذربایجان انجام می‌شود.

افتتاح سایت ترانشیپمنت و ذخیره‌سازی مشتقات نفتی

سایت ویژه ترانشیپمنت سوخت، مشتقات نفتی و مخازن ذخیره‌سازی در دو محوطه ریلی و کامیونی، یکی از طرح‌هایی است که امروز با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح این طرح برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

یکی از نکات قابل توجه درخصوص سایت ترانشیپمنت و ذخیره‌سازی مشتقات نفتی، اجرای تمامی مراحل طراحی، اجرا و بهره‌برداری به دست متخصصان بومی شهرستان سرخس است.

با بهره‌برداری از این طرح، علاوه‌بر این‌که حجم بالایی از بار ترافیکی کاسته می‌شود، مصرف سوخت به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

افتتاح شرکت حمل‌ونقل داخلی برای تسریع در ترانزیت

احداث شرکت حمل‌ونقل داخلی احد ترابر، طرح دیگری است که با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریالی در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع امروز افتتاح شد.

قرار گرفتن در مجاورت جاده ترانزیت و سایت‌های ریلی، در دسترس بودن، نزدیک بودن به واحد‌های تولیدی و... از جمله مزایای حضور شرکت‌های حمل‌ونقل در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به‌شمار می‌رود.

با اجرای این طرح بیش از ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

کلنگ‌زنی طرح ساخت محوطه ریلی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

کلنگ ساخت محوطه ریلی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز امروز با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی شرکت هومان تجارت سدید بنیان به زمین زده شد.

این طرح که در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار احداث خواهد شد، دارای ۵ هزار مترمربع سوله، فضای تخلیه بارگیری و لجستیک سوخت و بسته‌بندی انواع محصولات، سکوی تخلیه و بارگیری و همچنین فضای تخلیه، انبارداری کانتینری و تمهیدات کانتینر یخچالی است.

با توجه به ظرفیت این سایت و موقعیت استراتژیک آن در شمال شرق کشور، شاهد افزایش صادرات، توسعه خدمات ترانزیتی و ترانشیپمنت، ایجاد گردش و مبادلات با گمرک و همچنین رشد و درآمدزایی برای راه‌آهن و منطقه ویژه اقتصادی خواهیم بود.

ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای ۲۰۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم از دیگر مزیت‌های اجرای طرح ساخت محوطه ریلی به‌شمار می‌رود.

بهره‌برداری از طرح ساخت محوطه ریلی همچنین باعث افزایش روابط اقتصادی میان کشور ایران و دیگر کشور‌های آسیای میانه خواهد شد، به طوری که پیش‌بینی می‌شود از طریق این سایت سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار تبادل اقتصادی صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار