به گزارش گروه بینالملل مانا؛ بر اساس گزارش مؤسسه لویدزلیست حجم جابهجایی کانتینر در سال ۲۰۲۲ به ۴۷.۳ میلیون کانتینر رسید که نسبت به ۴۷ میلیون teu کانتینر سال ۲۰۲۱ با اندک رشد همچنان در مدت ۱۳ سال پیاپی به عنوان سلطان بنادر جهان جایگاه اول خود را در بین بنادر کانتینری جهان تثبیت کرد.
بر اساس این گزارش بندر سنگاپور رقیب اصلی این بندر با جابهجایی ۳۴.۲ میلیون کانتینر در رتبه دوم قرار گرفت.
در ادامه این گزارش امده است بندر شانگهای در مگاپروژه یک کمریند - یک جاده، نقش کلیدی دارد و به خوبی از عهده همکاری بین بنادر و خطوط کشتیرانی برمیآید.
در پایان این گزارش تأکید شده است بندر شانگهای اخیراً پنج شرکت کانتینری با نامهای Huaian.laynyungang.jiangxi.wuhan.lvsi را راهاندازی کرده تا خدمات بیشتری به مشتریان ارائه کند.
بندر نینگبو برای چهاردهمین سال پیاپی در جابهجایی کالا اول شد
بندر نینگبو ژوشان چین در سال ۲۰۲۲ میلادی با جابهجایی ۱.۲۵ میلیارد تن کالا برای چهاردهمین سال پیدرپی رتبه اول را در بین بنادر جهان به دست آورد.
به گزارش گره بین الملل مانا به نقل از سایت ترید ویندز در سال ۲۰۲۲ در این بندر بیش از ۳۳.۳۵ میلیون TEU کانتینر جابهجا شد، که در این ارتباط پس از شانگهای و سنگاپور در رتبه سوم قرار میگیرد. میزان جابهجایی کانتینر در این بندر نسبت به سال ۲۰۲۱ بیشتر است.
بر اساس این گزارش حجم کانتینرهای جابهجا شده توسط حملونقل ریلی در این بندر نیز با رشد ۲۰ درصدی از ۱.۴۵ میلیون TEU فراتر رفت.
میزان تخلیه و بارگیری سنگهای معدنی که توسط کشتیهای ۴۰۰ هزار تنی حمل میشد در این بندر طی سال گذشته میلادی ۱۰.۳۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی بالاتر رفت؛ همچنین ورود و خروج کشتیهای رو - رو به منظور حمل خودرو ۲۶ درصد افزایش نشان میدهد.