۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

حرفه دریانوردی با فرصت‌ها و گزینه‌های شغلی بی‌نظیر برای نیروی انسانی جوان

در‌یانوردی حرفه هیجان‌انگیز‌ی است که فرصت‌ها و گزینه‌های شغلی گسترده و بی‌نظیری را پیش روی علاقمندان جوان قرار می‌د‌هد به همین جهت این صنعت باید برای پذیرش نسل جوان برنامه‌ها و اقداماتی را انجام دهد.
کد خبر: ۹۴۶۱۶

حرفه دریانوردی با فرصت‌ها و گزینه‌های شغلی بی‌نظیر برای نیروی انسانی جوان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، وبینار CAREER4SEA ۲۰۲۲ از سوی سایت دریایی safety4sea به منظور بررسی راه‌های جذب و پذیرش نسل جوان در صنعت حمل‌و‌نقل دریایی با حضور نمایندگان ۲۴ شرکت دریایی برگزار شد.

بر اساس این گزارش شرکت کنندگان در این وبینار اعلام کردند صنعت دریایی باید فعالانه برای جذب و پذیرش نسل جوان دریانورد سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی کرده و نسبت به اشاعه مزیت‌های شغلی از طریق بالا بردن سطح علمی مراکز آموزشی اقدام کند.

«Namrata Nadkarni» مدیر‌عامل شرکت Intent Communications Ltd در این وبینار طی سخنانی گفت: جوانان امروزی بسیار پویا، توانمند و مشتاق استفاده از استعداد‌های خود در حرفه‌های مختلف هستند که حمل‌و‌نقل دریایی می‌تواند از این موقعیت‌ها برای جذب جوانان در این حرفه استفاده کند. آنان دوست دارند در حرفه‌ای جذب شوند که احساس ارزش، احترام و کرامت داشته باشند
که همه این‌ها در صنعت دریانوردی نهفته است. بنابر‌این صنعت دریانوردی باید  با همکاری مراکز آموزشی و سایر سازمان‌ها‌ی مرتبط نسبت به جذب آنان برنامه ریزی کند.

«Apo Belokas» مدیر SAFETY4SEA در این وبینار گفت: روند جذب نیرو‌های جوان در کشتیرانی باید بر روند شکل‌دهی فرصت‌های شغلی متمرکز باشد. با توجه به اینکه نیرو‌های زیادی در صنعت دریانوردی در آستانه بازنشستگی هستند آنان می‌توانند  تجربه‌های شغلی را به جوانان علاقمند  برای کار در کشتیرانی ارائه کنند.

«جینا پانایوتو» مدیر ESG باشگاه P&I انگلیس ضمن ارائه توصیه به نیرو‌های جوان برای پیوستن به کشتیرانی لزوم سرمایه گذاری بیشتر برای افزایش مهارت‌ها را مورد تاکید قرار داد.

«کاپیتان نیکولاوس تساکالیس» نماینده شرکت دریایی Kyklades نیز گفت: ابتدا افراد مجرب و حرفه‌ای که در این صنعت کار می‌کنند تجربه‌های خود را در ارتباط با کار و زندگی در کشتی به اشتراک گذاشته و در مورد مزایای آن به گفتگو بنشینند. از سوی دیگر باید بررسی  شود که برای تشویق نسل جوان جهت پیوستن به یک کشتی چه کار‌هایی می‌توان انجام داد.

«کاپیتان سودیر مالهوترا» نقشه‌بردار ارشد پیشگیری از خسارت در دریا نیز گفت: حضور نمایندگان شرکت‌های حمل‌و‌نقل در چنین وبیناری به جوانان بینش می‌دهد تا نگاه روشن و دقیق به صنعت کشتیرانی و سهم آن در اقتصاد جهانی داشته باشند.
وی افزود: در‌صورتی‌که جوانا‌ن به مزایای این حرفه پی‌برده و متقاعد شوند، مسلماً صنعت کشتیرانی را به عنوان یک محیط کاری جذاب انتخاب خواهند کرد.
وی افزود: باید سمینار‌ها، کنفرانس‌ها و وبینار‌ها‌ی مختلفی به منظور بازگو‌کردن اولویت‌های کلیدی در صنعت‌دریایی، به صورت  فراگیر و متنوع برگزار شود و در این کنفرانس‌ها بر ایمنی، سلامت و رفاه دریانوردان تمرکز شود.

شایان ذکر است در این وبینار نمایندگان حدود ۲۴ شرکت و سازمان دریایی حضور داشتند که برخی از آن‌ها عبارتند از EURONAV, Green Jakobsen, Latsco Marine Management Inc.,Metropolitan College, North of England P&I Club, OCEANKING,RISK4SEA, SEAFiT, Standard Club, Steamship Mutual, UK Club.

ارسال نظرات
آخرین اخبار