۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

شرکت دریایی نروژ دو کشتی رباتیک تحویل گرفت

شرکت رباتیک دریایی Ocean Infinity نروژی دو کشتی رباتیک را که بخشی از ناوگان آرمادا با فنّاوری پیشرفته را تشکیل خواهد داد تحویل گرفت.
کد خبر: ۹۴۵۰۶

شرکت دریایی نروژ دو کشتی رباتیک تحویل گرفت

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آف­شور انرژی؛  دو کشتی آرمادا ۷۸۰۱ و ۷۸۰۲ از کارخانه کشتی‌سازی Vard Vung Tau در ویتنام خارج شده و به سمت Vard Søviknes نروژ در حرکت است.

شرکت رباتیک دریایی Ocean Infinity؛   تحویل این دو کشتی با فنّاوری پیشرفته و با خدمه اختیاری نقطه عطف مهمی برای پیشبرد آینده امن‌تر و سبزتر است.

شرکت Vard؛ قرارداد ساخت و طراحی هشت کشتی بسیار پیشرفته ۷۸ متری رباتیک را در سال ۲۰۲۰ میلادی منعقد کرده است و پنج کشتی از هشت کشتی رباتیک در کارخانه کشتی­‌سازی ویتنام طراحی و ساخته شده‌اند. هر هشت کشتی سفارش داده شده در سال ۲۰۲۰ میلادی برای تحویل از اواسط سال ۲۰۲۲ تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی برنامه ریزی شده است.

 کشتی­‌های رباتیک، کشتی­‌هایی با مصرف سوخت پایین و کنترل شده از سمت خشکی هستند؛ در ابتدا قرار است تنها از یک خدمه برای هدایت کشتی استفاده شود، اما برنامه‌ریزی­‌هایی انجام شده که پس از اتمام دوره آزمایشی بدون خدمه در خارج از کشور کار کنند.

به گفته مقامات این شرکت کشتی­‌ها از آمونیاک سبز با پیل سوختی و فنّاوری باتری به عنوان سوخت استفاده می­‌کنند و برای رسیدن به هدف سوخت با کربن صفر طراحی شده‌­اند.

این شناور‌ها به صورت کاملاً ایمن در آب حرکت می­‌کنند و دارای سکو‌های بازیابی برای ROVs‌ها و دیگر سیستم‌­های رباتیک برای ارتباط با خشکی هستند.

این ناوگان به جدیدترین فنّاوری رباتیک دریایی مثل زیردریایی خودران و قایق‌­های نسبتاً بزرگ کنترل از راه دور مجهز خواهند شد.

یکی از کشتی‌­های  ۷۸ متری از سری کنترل از راه دور در سپتامبر سال جاری برای آزمایشات دریایی راهی دریا شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار