۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

حمایت دولت کره جنوبی از ساخت ۵۰ کشتی برای خطوط کشتیرانی داخلی

دولت کره جنوبی به منظور حمایت از خطوط کشتیرانی و ساخت ۵۰ کشتی برای استفاده در خطوط کشتیرانی این کشور ۲ میلیارد دلار اختصاص داد.
کد خبر: ۹۴۲۶۹

حمایت دولت کره جنوبی از ساخت ۵۰ کشتی برای خطوط کشتیرانی داخلی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ این تصمیم دولت کره جنوبی در پی سقوط نرخ‌های حمل‌و‌نقل کانتینری صورت می‌گیرد تا خطوط کشتیرانی این کشور مانند شرکت هانجین که در سال ۲۰۱۷ ورشکست شد، دچار زیان و خسارت نشوند.

در طرح جدید دولت کره جنوبی مبلغ دو میلیارد دلار به منظور حمایت از خطوط کشتیرانی و پروژه‌های طراحی شده برای ساخت کشتی اختصاص داده است.

بر اساس گزارشی که از رسانه‌‎های کره جنوبی منتشر شد ۷۰۰ میلیون دلار از این مبلغ برای کمک به بازسازی ساختار شرکت‌های کوچک کشتیرانی و ۲۱۵ میلیون دلار به عنوان کمک مستقیم در اختیار شرکت‌های کشتیرانی که محدودیت نقدینگی دارند، قرار خواهد گرفت.

حدود ۱.۲ میلیارد دلار نیز برای ساخت ۵۰ کشتی سرمایه گذاری می‌شود که این کشتی‌ها قرار است تا سال ۲۰۲۶ تحویل ناوگان کشتیرانی این کشور شود.

از سوی دیگر انجمن تجارت بین‌المللی کره جنوبی اعلام کرد برای حمایت از شرکت‌های حمل‌و‌نقل داخلی تلاش خواهد کرد صادرات از طریق کشتی‌های این کشور انجام شود.

در این راستا وزارت اقیانوس‌ها و شیلات کره جنوبی نیز یاد‌آور شد: درصدد است خطوط کشتیرانی در ۱۳ مسیر که در دوران کرونا دچار اختلال زنجیرۀ تامین شده بود از این کشور به آسیا، آمریکای شمالی و اروپا را تقویت کند.

دولت کره جنوبی در ماه اکتبر اعلام کرده بود ۱۰۰ میلیون دلار در فنّاوری‌های جدید کشتی‌سازی سرمایه گذاری خواهد کرد که هدف آن توسعه فنّاوری‌های سازگار با محیط زیست و اتوماسیون است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار