۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰

رشد ۲۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۲۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال ۱۴۰۲ در بندرگاه خرمشهر در مقایسه با سال ماقبل آن خبر داد.
کد خبر: ۹۸۸۱۸

رشد ۲۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر

به گزارش مانا، علی عسکری افزود: در این مدت دو میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۸۸ تُن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.
وی از ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر درسال گذشته خبر داد و افزود: پارسال با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشور‌های همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تُن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.
عسکری بیان کرد: ۹۰ درصد عملیات تخلیه و بارگیری مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: ۲۹ درصد رشد در بخش صادرات، ۱۳ درصد رشد در بخش واردات، ۲۹ درصد رشد در فله خشک، ۱۷ درصد رشد در بخش کانتینری، ۲۶ درصد رشد در بخش تردد کامیون و ۱۳ درصد رشد در تردد شناور‌های عملیاتی از دیگر دستاورد‌های بندر خرمشهر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل (۱۴۰۱) بوده است.
وی اظهار داشت: یکی از اقدامات ماندگار و بی‌سابقه در سال گذشته، انهدام ۱۹۰ ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شد.
به گزارش مانا، همه تأسیسات زیربنایی و روبنایی بندر خرمشهر در جریان تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران به کلی منهدم و نابود شد.
عملیات بازسازی این بندر که زمانی بزرگترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پیش از شروع جنگ تحمیلی بود از نیمه دوم سال ۱۳۶۷ و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد شروع شد.
بندر خرمشهر هم اکنون به عنوان بزرگترین بندر آزاد تجاری کشور، در محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی اروند واقع شده است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار