به گزارش گروه بینالملل مانا، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی کارخانۀ کشتیسازی دوو این مخزن به عنوان اولین مخزن فولادی با منگنز بالا برای سوخت LNG در جهان است که برای اولین بار بر روی یک کشتی کانتینری بزرگ نصب شد.
بر اساس این گزارش فولاد منگنز به دلیل استحکام در مقابل ضربات و مقاومت بالا شناخته شده و میتواند به عنوان مخزن سوخت LNG با مدارهای خنک کننده در کشتیهای بزرگ کانتینری قابل استفاده باشد.
یکی از مدیران شرکت دوو در زمینۀ ساخت این مخزن گفت: پیش از یک دهه است که از طریق تحقیق و توسعه مشترک با شرکت فولادسازی کره جنوبی به فنّاوری مخزن سوخت LNG با منگنز بالا دست یافتیم.
وی بدون اشاره به هویت سفارشدهنده کشتی که مخزن جدید بر روی آن نصب شده یادآور شد: ادعا میکنیم که سازنده اولین مخزن سوخت LNG با منگنز بالا در جهان هستیم که فنّاوری آن صرفاً در اختیار کارخانه دوو است.
شایان ذکر است شرکت هاپاگلوید آلمان در سال ۲۰۲۰، شش فروند کشتی کانتینری دوگانه سوز که یکی از سوختهای آن گاز LNG است به ظرفیت ۲۴ هزار TEU کانتینر به کارخانه دوو سفارش داده که در سال ۲۰۲۳ تحویل خواهد شد.
کارشناسان احتمال میدهند مخزن جدید LNG بر روی یکی از این کشتیها نصب شده است.