به گزارش گروه بینالملل مانا، ساخت این کشتیها با نامهای MSC Irina و MSC Loreto با فنّاوریهای جدید در ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ آغاز شد و در ۲۹ اکتبر شناور شدند که هم اکنون مراحل آزمایشی را سپری میکنند.
بر اساس گزارش گروه کشتی سازی یانگزجیانگ چین این کشتیها حدود ۴۰۰ متر طول دارند و چیدمان روی عرشه کانتینری برای این کشتیها اضافه شده است، چیدمان کانتینری این کشتیها با سایر کشتیها متفاوت است و میتوان بیش از تعداد ۲۴۰۰۰ teu کانتینر بارچینی کرد.
کشتیها به گونهای ساخته شدهاند که به بهبود راندمان عملیاتی و کاهش مصرف سوخت همچنین پایین آمدن انتشار گازهای گلخانهای کمک میکند.
در ادامه این گزارش از قول تحلیلگران آلفالاینر آمده است علیرغم پایین آمدن نرخ حملونقل کانتینر و کاهش تقاضا به نظر میرسد که شرکت msc و شرکت مرسک مسابقه در خرید کشتی گذاشتهاند به گونهای که در دو سال گذشته شرکت msc در مجموع ۲۵۰ کشتی کانتینری خریداری کرده است.
از ابتدای سال ۲۰۲۲، msc حدود ۱۰ درصد به ظرفیت ۴.۵ میلیون teu خود با ۷۰۸ کشتی افزوده است تا از شرکت مرسک پیشی بگیرد.