به گزارش مانا، «شهریار افندیزاده» تصریح کرد: کریدور شمال- جنوب، یکی از مسیرهای مهم حمل و نقل است که ایران و روسیه به افزایش ترانزیت از این کریدرو تاکید دارند.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی کشورمان اظهار کرد: بر اساس توافق ایران و روسیه برای ۱۰ میلیون تُن کالای ترانزیت در سال هدفگذاری شده است و باید راهکارهای رسیدن به این هدف از طریق شبکههای ریلی، جادهای و دریایی اتخاذ شود.
افندیزاده گفت: تسریع و تسهیل در عبور کامیونها از روسیه و جمهوری آذربایجان به ایران موضوع مهمی است، چراکه ترانزیت، واردات، صادرات و حمل و نقل کالای جادهای بین ایران و روسیه از مسیر جمهوری آذربایجان انجام میشود.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ایران افزود: در بحث حمل و نقل ریلی هم یکی از موارد مهم موضوع مشارکت در احداث خط ریلی رشت – آستارا است که کارگروههای فنی، مالی و حقوقی بین ایران و روسیه تشکیل شده است.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ایران تاکید کرد: مشارکت در احداث خط ریلی رشت – آستارا میتواند مسیر بندرعباس، جمهوری آذربایجان، روسیه و شمال اروپا را متصل کند.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ایران همچنین گفت: روسیه علاقهمند به سرمایهگذاری در بنادر شمالی (انزلی و امیرآباد) و بنادر جنوبی (بندرعباس و چابهار) ایران است.