۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

ساخت ۳۰۰ پایانه حمل‌و‌نقل ریلی در بنادر هند

دولت هند اعلام کرد به منظور احداث ۳۰۰ پایانه حمل‌و‌نقل ریلی در مدت پنج سال با پرداخت وام و اختصاص زمین مناسب از سرمایه گذاران در این بخش حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۳۸۱۹

ساخت ۳۰۰ پایانه حمل‌و‌نقل ریلی در بنادر هند


به گزارش گروه بین‌الملل مانا، دولت هند در نظر دارد  به منظور تقویت زیر‌ساخت‌های لازم و تقویت حمل‌و‌نقل چند وجهی ۳۰۰ پایانه را در پنج سال آینده با مشارکت سرمایه گذاران احداث می‌کند.

در این ارتباط دولت برای تشویق سرمایه گذاران علاوه بر اختصاص وام، هزینۀ اجارۀ زمین که قبلاً ۶ درصد بود را به ۱.۵ درصد کاهش داده است.

این زمین‌ها  بر اساس مدت اجاره ۳۵ ساله در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

وزارت راه آهن هند در بیانیه‌ای اعلام کرد طرح  اجارۀ زمین که  از سوی دولت است به منظور حمایت از همه ذی‌نفعان و ارائه دهندگان خدمات و اپراتور‌ها به منظور احداث پایانه در بنادر اجرا می‌شود.

در ادامۀ این بیانیه آمده است از آنجایی‌که راه آهن یک روش حمل‌و‌نقل کارآمد و اتصال آن به سایر بخش‌های دریایی مهم و ضروری است با هدف کاهش هزینۀ لجستیک و افزایش سهم راه آهن در بنادر نسبت به توسعه پایانه‌های حمل‌و‌نقل ریلی احساس مسئولیت می‌کنیم.

وزارت راه آهن بر این باور است سیاست اتصال چند وجهی حمل‌و‌نقل به یکدیگر و حضور در کریدور‌های مختلف جهانی و ایجاد بنادر هاب می‌تواند در ارتقا حمل‌و‌نقل نقش مؤثری داشته باشد.

بر اساس سیاست‌های اعلام شده در این اطلاعیه ۱۶ وزارتخانه برای برنامه ریزی یکپارچه و اجرای هماهنگ پروژه اتصال زیرساخت‌ها با هم همکاری می‌کنند.

در پایان این اطلاعیه آمده است شرکت کانتینری هند Concor، شاخه‌ای از راه آهن هندوستان به شمار می‌رود که بزرگترین شبکه انبار‌ها یا ترمینال‌های داخلی را در اختیار دارد.

اجرای این طرح بزرگ ملی به منظور کمک به توسعه و گسترش  حمل‌و‌نقل کانتینری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار