۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

افزایش ۲۱ درصدی کشتی‌های غیر سلولی در ناوگان کانتینری جهان

کشتی‌های غیر سلولی کانتینری تنها ۱.۱ درصد از ناوگان کانتینری فعال جهان را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۷۸۶

افزایش ۲۱ درصدی کشتی‌های غیر سلولی در ناوگان کانتینری جهان


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از گزارش آلفالاینر؛ مجموع ظرفیت کشتی‌های غیر‌سلولی که در خطوط کشتیرانی کانتینری استفاده می‌شود در ماه آگوست ۲۱.۶ در‌صد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

در این گزارش آمده است از آن جایی‌که کشتی‌های غیر‌سلولی کانتینری از تناژ کمتری برخوردارند به همین جهت نمی‌توانند مشکل تجارت خطوط کانتینری را حل کنند، اما در کنار ناوگان کانتینری کمک مناسبی محسوب می‌شوند.

در حال حاضر تناژ ۱۰ خط کشتیرانی غیر‌سلولی بین ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ در نوسان است، اما کمترین ظرفیتی که برخی کشتی‌ها دارند به ۵۲۵ teu هم می‌رسد.

شرکت China Xpress کشتی‌های کانتینری بین ۱۴۰۰ تا ۱۹۰۰ را بین چین و بنگلادش مورد استفاده قرار می‌دهد.

در خطوط آسیا- اروپا در ماه گوست فقط ۳۰۲۵ TEU کشتی‌های غیر‌سلولی کانتینری افزایش یافته است.

در مجموع ظرفیت کشتی‌های غیر‌سلولی کانتینری جهان ۱۳۳ هزار و ۲۰۰ TEU می‌باشد که بیشتر آن‌ها در مسیر‌های قاره آسیا فعالیت می‌کنند.

اپراتور‌های Meratus Lines، Antong Logistics یا Samudera ازجمله اپراتور‌هایی هستند که در مسیر اندونزی به چین از کشتی‌های غیر‌سلولی استفاده می‌کنند.

بزرگترین کشتی‌های کانتینری غیر‌سلولی با ظرفیت ۲۵۰۰۰ TEU در حال حاضر به شرکت Swire Shipping تعلق دارد  که شامل کنسرسیومی از کشور‌های چین، سنگاپور، تایوان، استرالیا و نیوزلند می‌باشد.

شایان ذکر است کشتی‌های غیر‌سلولی کشتی‌هایی هستند که برای کانتینر تعبیه نشده‌اند، اما می‌توانند کانتینر حمل کنند که در بخش فله و کانتینر از این نوع کشتی‌ها وجود دارد.

افزایش ۲۱ درصدی کشتی‌های غیر سلولی در ناوگان کانتینری جهان

فعالیت اپراتورهای معروف کشتی های غیر سلولی در مناطق مختلف جهان (آگوست 2022 )

افزایش ۲۱ درصدی کشتی‌های غیر سلولی در ناوگان کانتینری جهان
تعداد کشتی های غیرسلولی کانتینری در 10 خط کشتیرانی برتر جهان

ارسال نظرات
آخرین اخبار