۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

نرخ حمل کانتینری باز هم سیر نزولی به خود گرفت

نرخ‌های نقدی حمل کانتینر در نیمه دوم ماه آگوست ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ درصد پایین آمد.
کد خبر: ۹۳۶۲۶

نرخ حمل کانتینری باز هم سیر نزولی به خود گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسۀ drewry اعلام کرد نرخ  نقدی حمل کانتینری در هفتۀ منتهی به ۱۸ آگوست با سه درصد کاهش نسبت به هفته قبل به ۶۲۲۴ دلار در هر teu رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۵ درصدی را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش حمل کانتینری در مسیر‌های کلیدی مانند اقیانوس آرام، لس‌آنجلس، شانگهای و روتردام در این  مدت هر کدام پنج درصد کاهش یافت.

در این گزارش آمده است در حال حاضر کاهش نرخ‌های حمل کانتینر بیشتر نرخ‌های نقدی را شامل شده و قرارداد‌های بلند مدت همچنان درآمد‌های شرکت‌های کشتیرانی را تأمین می‌کنند.

در این ارتباط  حجم قرارداد‌های طولانی‌مدت کانتینری شرکت مرسک در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ از ۷۰ به ۷۲ درصد افزایش یافت. به گفتۀ کارشناسان درآمد اصلی صاحبان صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری از محل قرارداد‌های بلند مدت  کسب درآمد می‌کنند، زیرا شاخص نرخ‌های نقدی رو به کاهش می‌باشد.

گزارش drewry نشان می‌دهد شاخص ترکیبی نرخ‌های نقدی از سپتامبر ۲۰۲۱ با کاهش ۴۰ درصدی به طور متوسط از ۱۰۳۷۷ دلار به ازای هر teu در برخی خطوط کانتینری به ۳۶۳۱ دلار به ازای هر teu  رسید ه است.

به گفته تحلیلگران drewry در حال حاضر نرخ‌های نقدی از نرخ‌های بلند‌مدت قراردادی عقب مانده است.

drewry در پایان گزارش تأکید کرده است اختلال در زنجیرۀ تامین همچنان تحت تأثیر ازدحام در بنادر آمریکا اعتصاب یک هفته‌ای پیشِ روی بنادر انگلیس، آلمان و اروپایی است و رسیدن به روال عادی زنجیرۀ تأمین و لجستیک کالا را دچار مشکل کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار