به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از لویدزلیست؛ شرکت مرسک با انتشار گزارشی اعلام کرد پیشبینی میشود درآمد شرکت تا پایان سال جاری میلادی به ۳۷ میلیارد دلار برسد که ۲۳ درصد از درآمد ۳۰ میلیارد دلاری پیشبینی شده بیشتر خواهد بود.
این درحالی است که اخیرأ مؤسسات کلارکسونز و drewry اعلام کردند حجم تجارت کانتینری جهان در ماه میحدود ۲.۵ درصد کاهش یافت و نرخهای نقدی نیز در ۲۲ هفته متوالی نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۲۵ درصد اُفت نشان میدهد.
در این ارتباط تحلیلگران مؤسسه drewry معتقدند برگ برنده استفاده از شرایط بحرانی جنگ اوکراین و ازدحام بنادر که محرک اصلی نرخهای جهشآمیز است در دست اپراتورها و مالکان کشتی است که نرخ های غیرنقدی را تا دو برابر سال گذشته بالا بردهاند.
"ان سوفی زرلنگ کارلسن" رئیس بخش لجستیک مشتریان مرسک در اقیانوس آرام در ارتباط با کسب درآمد شرکتهای کشتیرانی از جمله مرسک با اشاره به بحران اوکراین، ازدحام بنادر، قرنطینۀ شانگهای اظهار داشت: ازدحام بنادر در آمریکای شمالی در حال بدتر شدن است به گونهای که ازدحام بنادر در بندر ساوانا و هیوستون بین ۱۰ تا ۱۵ روز، در بندر لانگ و لسآنجلس ۱۵ روز و در بندر ونکوور ۷ روز است. از سوی دیگر اعتصابات کارگری در بنادر اروپا، مناقشه اوکراین و روسیه همگی به افزایش نرخها دامن میزند که همه این عوامل چشم انداز را بسیار نامشخص کرده است،اما اگر تراکم بندری از بین برود شاهد یک عادی سازی در تجارت کانتینری خواهیم بود.