۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

ترانزیت خودرو از بندرلنگه به قزاقستان از مرز ۴۰ هزار دستگاه گذشت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب هرمزگان گفت: در راستای توافقنامه ایران و قزاقستان و طی چهار ماهه سال جاری، ۴۰ هزار دستگاه خودرو از بنادر غرب این استان ترانزیت شد.
کد خبر: ۹۳۴۲۰

ترانزیت خودرو در از بندرلنگه به قزاقستان از مرز ۴۰ هزار دستگاه گذشت

به گزارش مانا، قاسم عسکری نسب مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب هرمزگان امروز در بندرعباس در تشریح میزان ترانزیت خودرو در چهارماهه ۱۴۰۱ اظهارداشت: عواملی نظیر  افزایش ساعات تخلیه شناورها، کاهش سرویس تایم شناورها، کاهش بروکراسی و تسریع در ترخیص خودرو‌ها ازیک سو و فعالیت نظام‌مند شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی از سوی دیگر باعث شد تا ترانزیت خودرو در چهار ماهه اول سال جاری در بندرلنگه از مرز ۴۰ هزار دستگاه عبور کند.

وی تصریح کرد: بندر لنگه با داشتن پیشینه تاریخی در حوزه ترانزیت کالا و خودرو در سالیان اخیر با آماده سازی زیر‌ساخت‌های بندری تعداد ۲۳ شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی از مبادی پورت راشد امارات متحده عربی و الرویس قطر به مقصد کشور‌های آسیای میانه، کشور‌های اوراسیا و اقلیم کردستان فعال می‌باشند و پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با کشور قزاقستان ورود خودرو‌های ترانزیت به این بندر افزایش چشم گیری  یافته است.

به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب هرمزگان، سالیانه بیش از ۱۳۰ هزار خودرو از بندر لنگه به مقاصد مذکور توسط ۲۰ هزار تریلر و یا کامیون سواری‌کش حمل و جابه‌جا می‌شود.

وی پیش بینی کرد با روند صعودی ترانزیت خودرو در چهار ماهه نخست سال جاری که از روند رشد ۱۲ درصدی برخوردار است، جابجایی آمار‌ها در این بخش تا پایان سال دور از انتظار نیست./ فارس
ترانزیت خودرو در از بندرلنگه به قزاقستان از مرز ۴۰ هزار دستگاه گذشت

ارسال نظرات
آخرین اخبار