به گزارش گروه بینالملل مانا؛ در سال ۲۰۲۱ با رونق تجارت کانتینری و کمبود جعبههای کانتینر سفارش ساخت کانتینر به اوج خود رسید به گونهای که در پایان این سال تعداد کانتینرهای موجود ۱۳ درصد نسبت به نیاز بازار افزایش یافت و به ۵۰ میلیون TEU کانتینر رسید.
با توجه به اینکه کانتینرهایی که باید از رده خارج میشدند دوباره مورد استفاده قرار گرفتند حملونقل کانتینری با مازاد جعبههای کانتینر روبهرو است.
"جان فوسی" رئیس تحقیقات تجهیزات کانتینری drewry با اشاره به اینکه در حال حاضر شش میلیون کانتینر مازاد در بازار حمل و نقل دریایی وجود دارد یادآور شد با توجه به سفارش کشتیهای جدید در سال ۲۰۲۳، ۳.۶ میلیون TEU و در سال ۲۰۲۴، ۳.۹ میلیون TEU به ظرفیت کانتینری دنیا اضافه خواهد شد، یادآور شد: به نظر نمیرسد که بخش اعظمی از این کانتینرهای مازاد مورد استفاده کشتیهای کانتینری قرار گیرد، زیرا کشتیهای کانتینری جدید به کانتینرهای هوشمند احتیاج دارند.
در این ارتباط باید گفت استفاده از کانتینرهای هوشمند در پنج سال آینده ۸۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.
از آنجاییکه در سال ۲۰۲۱ همه مشتریان به دنبال یافتن جعبههای کانتینر بودند، اما کارشناسان drewry پیشنهاد میکنند با توجه به شرایط فعلی بازار باید در ساخت کانتینر تجدید نظر به عمل آید.
در پایان این گزارش آمده است در سال گذشته چین یکی از بزرگترین سازندگان کانتینر بود تولید جعبههای کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوتی را به ۳۰۰ هزار TEU در ماه افزایش داده و ساعت کاری روزانه خود را از هشت ساعت به یازده ساعت در روز افزایش داده بود.