۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

صدور گواهینامه ایمنی برای تانکر‌های نفتی روسیه توسط هند

هند صدور گواهینامه ایمنی برای ده‌ها کشتی روسی به منظور جابه‌جایی نفت را برعهده گرفته است.
کد خبر: ۹۳۲۱۰

صدور گواهینامه ایمنی برای تانکر‌های نفتی روسیه توسط هند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ موسسه رده بندی کشتیرانی هند (IRClass) از مهم‌ترین شرکت‌های رده‌بندی جهانی است که برای حداقل ۸۰ تانکر متعلق به شرکت کشتیرانی روسی Sovcomflot  که بیشتر آن‌ها در دوبی مستقر هستند، گواهینامه صادر کرده است.

بر اساس این گزارش یک منبع کشتیرانی هندی در رابطه با روند صدور گواهینامه گفت: اکثر کشتی‌های متعلق به شرکت Sovcomflot  در دوبی به سر می‌برند به همین جهت صدور گواهینامه در دوبی صورت می‌گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است صدور نفت خام روسیه به دلیل بحران بین این کشور و اوکراین تحت تحریم‌های شدید قرار گرفت و و مؤسسات رده بندی جهانی از صدور گواهینامه برای کشتی‌های این کشور خودداری کرد‌ند که در حال حاضر هند بهترین گزینه در این زمینه به شمار می‌رود و نفت خام بیشتری از روسیه خریداری می‌کند به گونه‌ای که از ابتدای بروز بحران بین روسیه و اوکراین ۱۶.۵ درصد کل واردات نفت هند از طریق روسیه تأمین می‌شود در حالی‌که این رقم در کل سال ۲۰۲۱ فقط یک درصد بود.

در همین حال انجمن رده‌بندی جهانی (IACS) پیرامون اقدامات انجام شده توسط مؤسسات رده‌بندی (IRClass) هند گفت: این انجمن در زمینه صدور گواهینامه طبقه بندی در صورت  قانونی و مجاز بودن آن دخالت نمی‌کند و آن را مورد بحث در انجمن نمی‌داند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار