۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

سود ۶۰ میلیارد دلاری حمل‌و‌نقل کانتینری در سه ماهه اول ۲۰۲۲

شرکت‌های حمل‌و‌نقل کانتینری جهان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۹.۳ میلیارد دلار سود کسب کردند که نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۳۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۲۹۳۳

سود ۶۰ میلیارد دلاری حمل‌و‌نقل کانتینری در سه ماهه اول ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه Blue Alpha Capital گزارش داد بالاترین درآمد و سود در تاریخ حمل‌و‌نقل کانتینری در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به دست آمد.

"جان مک‌کاون" بنیان‌گذار موسسه Blue Alpha Capital گفت: این نتایج واقعی با آنچه پیش‌بینی می‌شد و اثرگذاری همه گیری کرونا، بحران روسیه و اوکراین و قرنطینه بندر شانگ‌های بر حمل و نقل کانتینری، کاملاً متفاوت است.

وی گفت: از ۱۱ شرکت بزرگ خطوط کشتیرانی جهانی شرکت CMA CGM فرانسه از نظر کسب سود خالص با ۷.۵ میلیارد دلار در جایگاه اول  قرار دارد و مرسک با ۶.۷ میلیارد دلار سود خالص در رده دوم ایستاده است.

وی در ادامه گفت: داده‌های دریافتی توسط این مؤسسه نشان می‌دهد کسب سود توسط شرکت‌های کانتینری نشان داد در صورتی‌که شرایط عرضه و تقاضا تغییر کند، معادلات پیش‌بینی شده هم تغییر می‌کند.

وی در ادامه گفت: عملکرد مالی قوی صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری منجر به سفارش کشتی‌های جدید شده است به طوری‌که سفارش ساخت کشتی‌های کانتینری در سه ماهه اول ۲۰۲۲ حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این مؤسسه پیش‌بینی می‌کند شرکت ها‌ی حمل‌و‌نقل کانتینری در سال جاری میلادی ۲۲۰ میلیارد دلار سود خواهند کرد، خاطر نشان ساخت: اگر‌چه من به بهبود بیشتر از این اطمینان ندارم، اما محرک‌هایی در سال ۲۰۲۲ وجود دارد که صنعت کانتینری را به سمت سود‌های بیشتر سوق دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار