۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

کاهش حوادث و دزدی دریایی در خلیج گینه

حوادث و دزدی دریایی در خلیج گینه طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۲۶۷۵

کاهش حوادث و دزدی دریایی در خلیج گینه

به گزارش گروه بین الملل مانا؛ اتاق بین‌المللی کشتیرانی IMB وابسته به سازمان بین‌المللی دریانوردی با انتشار گزارشی اعلام کرد در سه ماهه سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۴۳ درصد دزدی‌های دریایی در خلیج گینه اتفاق افتاد که این رقم در سه ماه سال ۲۰۲۲ به ۲۵ درصد رسید.

بر اساس این گزارش در این مدت ۳۷ مورد دزدی دریایی در آب‌های بین‌المللی رخ داده که نسبت به ۳۸ مورد سال قبل کاهش اندکی را شاهد هستیم.

گزارش اتاق بین‌المللی کشتیرانی حاکی است آب‌های آسیای جنوب شرقی به ویژه تنگۀ سنگاپور ۴۱ درصد دزدی‌های دریایی را در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به خود اختصاص داد که کشتی‌ها باید هنگام عبور از این منطقه اقدامات احتیاطی را رعایت کنند.

در این گزاش تأکید شده است خوشبختانه اقدامات گشت‌های دریایی در خلیج گینه به ثمر نشسته و تاحدودی ثبات در این خلیج را شاهدیم، اما متأسفانه گزارش‌هایی از مناطق ساحلی آنگولا، غنا و پرو دریافت کرده‌ایم.

"مایکل هاولت" مدیر اتاق بین‌المللی کشتیرانی IMB در این ارتباط ضمن اینکه از تمام کشور‌ها خواست به تلاش خود برای شناسایی دزدان دریایی ادامه دهند، گفت: هیچ حادثۀ دریایی در سه ماهه اول ۲۰۲۲ در خلیج عدن گزارش نشده، اما فرماندهان کشتی‌های تجاری همچنان خطر در این منطقه و سومالی را جدی بگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار