به گزارش گروه بینالملل مانا؛ در این بخشنامه آمده است با توجه به معاهدات بینالمللی IMO پیرامون مسئولیت و غرامت دولتهای عضو باید در صورت اعزام کشتی به دریای سیاه و آزوف بیمه و سایر تضمینهای مالی مطابق با الزامات کنوانسیونها را برای آنان صادر کنند.
سازمان IMO در این بخشنامه توصیه کرده کشورهای دارای پرچم باید تأیید کنند که بیمه گران روسیه امنیت کشتیها را برای عبور از این دریاها تأیید میکنند در غیر اینصورت باید تمامی تضمینهای ایمنی و بیمه را برای آنان مهیا سازند.
در ادامه این بخشنامه تأکید شده است مدیران خطوط کشتیرانی و مالکان کشتی که اجاره کنندگان محمولههایی را به سمت دریای سیاه و دریای آزوف ارسال میکنند، باید از پذیرش گواهینامهها و تضمین های جعلی خودداری کنند و مطمئن باشند که گواهینامههای واقعی صادر میشود.
کمیتۀ حقوقی IMO ضمن اشاره به تشکیل یک کارگروه مشترک به منظور رعایت حقوق صنعت کشتیرانی و دریانودران بر اساس کنوانسیونهای اعلام شده قبلی خاطرنشان ساخت: این گروه مشترک بر تمامی فعالیتهای مناطق بحرانی روسیه و اوکراین نظارت کرده و راههای جبران خسارت و نحوۀ جبران خسارت، حمل مواد خطرناک، آلودگیهای زیست محیطی را به شدت زیر نظر داشته تا به موقع عکسالعملهای لازم را در این زمینه داشته باشد.