۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

امنیت و بهداشت سایبری نیاز امروز جامعه دریایی

تعداد شرکت‌های بزرگ کشتیرانی که توسط مجرمان سایبری هدف قرار می‌گیرند در حال رشد است در این ارتباط صنعت دریایی باید به عنوان یک هدف آسیب‌پذیر بر امنیت و بهداشت سایبری بیفزاید.
کد خبر: ۹۱۷۶۵

امنیت و بهداشت سایبری نیاز امروز جامعه دریایی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر‌اساس گزارش Allianz Shipping and Safety Review که به تازگی منتشر شده است حملات مجرمان سایبری علیه شرکت‌های حمل و نقل روز به روز پیچیده‌ تر و آگاهانه تر شده و مهاجمان تلاش می‌کنند که بدانند شرکت‌های دریایی چگونه کار می‌کنند و زنجیرۀ تامین گسترده تر را چطور از کار بیندازند‌. بدین ترتیب جرائم سایبری باید به عنوان یک تهدید شناخته شود و سیستم‌های فنّاوری اطلاعات و نرم افزارهای هوشمند برای جلوگیری از حملات مجرمان سایبری ایمن باشد ما متاسفانه هنوز این تهدید از سوی برخی مدیران  بندری و کشتیرانی نادیده انگاشته می‌شود‌.

این گزارش حاکی است متاسفانه هکرها به نرم افزارهای مخربی دست یافته‌اند که بدون اطلاع کاربران نصب می شود و آنان می توانند به اطلاعات شرکت‌های حمل و نقلی دسترسی پیدا کرده و آسیب بزنند که از جملۀ آنها می‌توان به ویروس‌ها، باج افزارها‌، جاسوس افزارها و اسب‌های تروجان اشاره کرد که همگی آنها اصطلاحات قابل تشخیص هستند و مورد استفادۀ مهاجمان قرار می‌گیرد.

حملات بدافزاری بر روی انواع دستگاه‌ها و سیستم‌ها از جمله Microsoft Windows، macOS، Android و iOS رخ می‌دهد و مجرمان سایبری به راحتی می توانند بدون آنکه شناسایی شوند حملات خود را بر این سیستم ها وارد کنند بدین ترتیب لازم است توانایی شناسایی نقاط ضعف در یک سازمان بیشتر شود.

 در این راستا بنیاد OWASP) Open Web Application Security Project) برنامه‌های کاربردی و سیستم‌های ایمنی و الزامات خاصی را برای توسعه ایمنی در بخش حمل‌و‌نقل در اختیار کاربران و شرکت‌های حمل‌و‌نقلی قرار می‌دهد که با برنامه‌های نرم فزاری مجرمان سایبری سازگار است و می‌تواند با حملات مقابله کند .

با توجه به اینکه منابع مالی این بنیاد از طریق افراد داوطلب و سازمان‌های خیریه مردم نهاد تامین می‌شود به همین جهت جامعه دریایی می‌تواند از امکانات این بنیاد رایگان استفاده کند.

این بنیاد راه حل‌های نرم افزاری را برای استفاده در سیستم‌های عامل مهیا کرده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد‌.

این مؤسسه در پایان این گزارش هشدار می‌دهد کلیۀ کاربران سیستم‌های حمل‌و‌نقلی در هر لحظه و در هر شرایطی می‌توانند اهداف حملات سایبری باشند  پس باید بهداشت و امنیت سایبری در دستور کار شرکت‌های حمل‌و‌نقلی قرار گیرد و سیستم های مدیریت ایمنی (SMS) دستورالعمل‌های مورد نیاز شرکت‌های حمل و نقلی را فراهم کند و ریسک سایبری را همیشه مدنظر داشته باشند‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار