۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

عزم پاکستان برای ورود به بازار حمل و نقل کانتینری

پاکستان در حال بررسی امکانات برای به دست آوردن موقعیت جدید در عرصۀ حمل و نقل کانتینری جهان است تا عقب ماندگی خود را در این بخش جبران کند.
کد خبر: ۹۱۶۹۵

عزم پاکستان برای ورود به بازار حمل و نقل کانتینری

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ علی حیدر زیدی وزیر امور دریایی فدرال پاکستان در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: برای مقابله با مشکلات زنجیرۀ تأمین و لجستیک تصمیم بر این است که ابتدا نسبت به اجاره کشتی‌های کانتینری اقدام کنیم و پس از موفقیت در این مسیر برای خرید کشتی‌های جدید اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه عزم این کشور توسعۀ حمل‌و‌نقل کانتینری با ورود به بازار حمل‌و‌نقل جهانی است، یاد‌آور شد: در حال مذاکره با شرکای داخلی و خارجی به منظور ایجاد یک مکانیسم دولتی و خصوصی برای یک سرمایه گذاری مشترک به منظور گسترش صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری است‌‍.

وی در ادامه یاد‌آور شد: در پاکستان سه بندر کانتینری وجود دارد که بندر کراچی در سال مالی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، ۲.۲ میلیون TEU کانتینر جابه‌جا کرده است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر شرکت کشتیرانی پاکستان تحت کنترل دولت است، اما تصمیم داریم با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به توسعه حمل‌و‌نقل کانتینری، تانکر‌های نفتی و کشتی‌های فله‌بر فعالیت خود را بیش از پیش گسترش دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار