mana.ir

کد خبر: ۹۱۳۹۱ |
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰

۲ فروند کشتی کانتینری و ۱۱۲ تانکر نفتی در ۵ ماه اوراق شد

افزایش قیمت و رونق بی‌سابقه حمل‌ونقل کانتینری اجازه نداد حتی کشتی‌های قدیمی نیز به یارد‌های اوراق اعزام شوند به گونه‌ای که در پنج ماه دوم سال جاری میلادی فقط دو فروند کشتی کانتینری اسقاط شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۲ فروند کشتی کانتینری و ۱۱۲ تانکر نفتی در ۵ ماه اوراق شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ از ابتدای ژوئن تا اکتبر سال جاری میلادی تعداد ۱۱۲ فروند تانکر بزرگ نفتی جهت اوراق به کشور‌های بنگلادش، هند و پاکستان اعزام شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۹ درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش از ابتدای شش ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکتبر تعداد ۱۶۳ فروند کشتی به مراکز اسقاط ارسال شده‌اند که دو فروند آن کانتینری ۱۱۲ فروند تانکر نفتی و ۴۹ فروند نیز کشتی‌های فله‌بر بوده‌اند.

"فیلیپ پتر وسون" تحلیلگر بازار دریایی در زمینه افزایش تانکر‌های اسقاطی و کاهش آمار مربوط به کشتی‌های کانتینری گفت: همان‌گونه که جهان شاهد بود قرعۀ فال حمل ونقل دریایی در سال ۲۰۲۱ به نام بخش کانتینری افتاد که تا این تاریخ بی‌سابقه بود.

وی افزود: این کار سبب شد که مالکان این قبیل کشتی‌ها به هر شکل و قیمتی که شده از کشتی‌های قدیمی و تا حدی فرسوده نیز بهرۀ لازم را ببرند. در مقابل ضرر و زیان تانکر‌های نفتی نیز مالکان را وادارکرد با توجه به بالا رفتن قیمت فولاد قراضه که به بیش از ۶۲۰ دلار در هر تن رسیده، ترجیح دهند یک تانکر نفتی را به قیمت  بین ۲۷ تا ۳۰ میلیون دلار بفروشند؛ که این رقم در سال ۲۰۰۸ به حدود ۷۶۰ دلار رسیده بود. از سوی دیگر قیمت هر تن فولاد قراضه  به دست آمده از تانکر‌ها نیز در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۹۰ دلار  بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار
پرطرفدارترین