mana.ir

کد خبر: ۹۱۳۶۷ |
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰
نتایج نظر سنجی از ۱۴ هزار دریانورد‌؛

حمل ونقل دریایی بحران کرونا را با موفقیت مدیریت کرد

نتایج نظر سنجی از ۱۴ هزار و ۷۶۸ دریانورد مستقر در ۱۲۴۱ کشتی  در مدت شش ماه نشان می‌دهد علی‌رغم بروز برخی مشکلات، بحران کرونا توسط صنعت حمل ونقل دریایی با موفقیت مدیریت شد.

حمل ونقل دریایی بحران کرونا را با موفقیت مدیریت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این نظرسنجی با هدف دستیابی به دیدگاه خدمه پیرامون مسایل و مشکلات دریانوردان در دوران همه گیری کووید ۱۹ توسط سایت دریایی safty‌۴‎sea انجام شد و در صدد بود از میزان رضایت دریانوردان از عملکرد جامعه دریایی پیرامون چالش‌های موجود در دوران کرونا پرده بردارد.

"Apostolos belokas"  مدیرعامل سایت safty۴sea در زمینه نتایج حاصله از این نظر‌سنجی گفت: دریانوردان قهرمانان گمنام صنعت حمل ونقل دریایی هستند که مسئول تأمین مواد اولیه کارخانجات، سوخت، مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و در یک جمله کلیه لوازم حیاتی انسان‌ها در همه کشور‌های دنیا به شمار می‌روند.

وی افزود: در سه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۲۱ یک نظر‌سنجی جهانی از خدمه کشتی‌ها انجام شد و از افراد حاضر در کشتی‌ها خواستیم تا دربارۀ نحوه تأثیر همه گیری کرونا بر کار و زندگی در دریا اعلام نظر کنند.

جامعۀ آماری این نظرسنجی را دریانوردانی با ملیت‌های اروپایی، آسیایی، اکراینی، یونانی، روسی و... تشکیل می‌دادند که ۴۸ درصد آنان فیلیپینی بودند.

"بل کاس" در ادامه به تشریح خلاصه نتایج به دست آمده پرداخت و گفت: بدون شک ویروس کرونا تاثیر شدیدی بر سلامت و رفاه دریانوردان گذاشت، اما اکثر شرکت کنندگان عنوان کرده‌اند مدیران خطوط کشتیرانی، مالکان، اجاره کنندگان، اپراتور‌ها و مدیران بندری با تلاش و جدیت به ویژه با واکسیناسیون همگانی این بحران را به خوبی پشت سر گذاشتند.

در این میان بیشترین گلایه و شکایت برخی دریانوردان از اتصال ضعیف اینترنت و رایگان نبودن آن، بحران تغییر خدمه، جلوگیری از مرخصی ساحلی و... بود.

وی با اشاره به اینکه دریانوردان زن رضایت بیشتری نسبت به مردان داشتند تاکید کرد: افراد با میانگین سنی ۱۶ تا ۲۵ سال بیشترین رضایت و گروه سنی ۶۰ به بالا و افسران مستقر در برخی کشتی‌ها کمترین رضایت را داشته اند. اما بیشترین رضایت مربوط به خدمه تانکر‌های نفتی و  کشتی‌های حمل گاز است که  رضایت خدمه کشتی‌های کانتینری به مراتب کمتر است.

وی در پایان انتظارات و خواسته‌های دریانوردان را که در پرسشنامه الکترونیکی قید شده به شرح زیرخلاصه کرد:

۱- تداوم واکسیناسیون

۲-اختصاص اینترنت رایگان

۳-اهمیت دادن به مسائل ایمنی

۴-حمایت از مشاوره پزشکی

۵-پایان دادن به بحران تغییر خدمه

۶- جلوگیری از لغو قرارداد‌ها و تمدیدکردن آن‌ها

۷- در اختیار قرار دادن تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و دستکش

۸- پرداخت کلیه معوقات و پاداش

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار
پرطرفدارترین