۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

سفارشات ساخت کشتی همچنان رکورد می‌زند

سفارش ساخت کشتی‌های جدید در ۹ ماهه سال ۲۰۲۱ همچنان رکورد زد و برای اولین بار کشتی سازان بزرگ کره جنوبی به اهداف سالانه سفارشات خود قبل از موعد مقرر بعد از هشت سال دست یافتند.
کد خبر: ۹۱۰۲۳

سفارشات ساخت کشتی همچنان رکورد می‌زند


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی کلارکسون حجم کلی سفارشات جدید برای کشتی‌های کانتینری بر اساس تناژ ناخالص در ۹ ماهه سال جاری میلادی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۲ برابر افزایش یافته است که از سال ۲۰۰۷ تا کنون بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش در ۹ ماهه سال ۲۰۲۱ بیش از ۵.۳ میلیون TEU کشتی کانتینری سفارش داده شده که فقط در ماه اگوست ۳۰۰ هزار TEU به سفارشات کشتی‌های کانتینری افزوده شد. از سوی دیگر بر اساس آمار‌های تا‌یید نشده این رقم حتی به ۶.۸ میلیون TEU می‌رسد.

ناگفته نماند سایر بخش‌های حمل و نقل دریایی نیز نسبت به سفارش ساخت کشتی‌ها در این مدت ادامه دادند. در این ارتباط کشتی سازان کره‌ای اعلام کردند در حال حاضر از اهداف پیش بینی شده ۲۰۲۱ فراتر رفته‌اند که از سال ۲۰۱۳  تا کنون بی‌سابقه بوده است.

در این ارتباط بر اساس گزارش‌های منتشر شده اهداف پیش‌بینی شده کشتی‌سازان کره‌ای در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴.۹ میلیارد دلار بود که با افزایش ۳۰ درصدی برای ساخت ۲۰۱ کشتی، به ۱۹.۵ دلار رسیده است.

در همین حال گزارش‌های منتشر شده از کارخانه کشتی‌سازی چین بیانگر رشد قوی سفارش ساخت کشتی در کارخانجات این کشور است به گونه‌ای که سفارشات دریافتی در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به سال‌های قبل به شدت افزایش یافته است که این کار باعث می‌شود چین سهم ۵۰ درصدی خود را در صنعت کشتی سازی جهانی  همچنان حفظ کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار