mana.ir

کد خبر: ۹۰۹۴۹ |
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

افزایش حوادث ناشی از اوراق کشتی‌ها در ۴ کشور آسیایی

یک سازمان مردم نهاد با اشاره به رعایت نکردن استاندارد‌های ایمنی و بهداشتی در یارد‌های اوراق کشتی اعلام کرد از سال ۲۰۰۹ تاکنون برای اوراق ۷۰۷۳ کشتی ۷۳۰ کارگر کشته یا مجروح شد‌ه‌اند.

افزایش حوادث ناشی از اوراق کشتی‌ها در ۴ کشور آسیایی
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ گزارش سازمان غیر‌دولتی ShipbreakingNGO Platform که گزارش‌های مربوط به حوادث و اتفاقات یارد‌های اسکراپ کشتی را در کشور‌های بنگلادش، هند و پاکستان و ترکیه بررسی کرده حاکی است متاسفانه سودجویی مالکان مراکز اوراق کشتی‌ها از یک سو و اعزام کشتی‌های بیشتر برای کسب درآمد توسط مالکان کشتی باعث ازدحام در یارد‌های اوراق کشتی شده در همین ارتباط میزان تلفات و مرگ و میر بالا رفته  و عدم رعایت استاندارد‌های ایمنی و حفاظت و محیط  زیست در این مرکز بسیار پایین آمده است.

براساس این گزارش در کمتر از دو ماه اخیر هفت کارگر هنگام اوراق کشتی در بنگلادش و ترکیه جان خود را از دست داده‌اند این تلفات ناشی از انفجار، سقوط از ارتفاع و قرارگرفتن در معرض گاز‌های سمی است.

"Sara Rita da Costa" مسئول پروژه Shipbreaking Platform گفت: سلسله تصادفات در مراکز اوراق کشتی نشان دهنده عدم مسئولیت پذیری شرکت‌های کشتیرانی و یارد‌های اوراق کشتی است، زیرا همچنان نسبت به فروش کشتی و اوراقِ آن‌ها حرص و ولع نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تلفات در یارد‌های اوراق کشتی بنگلادش صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه مقامات دریایی بنگلادش از حقوق شهروندان خود  به هیچ عنوان دفاع نکرده و از خود سلب مسئولیت می‌کنند.

"Ingvild Jenssen" مدیر اجرایی سازمان Shipbreaking Platform گفت: مرگ چهار کارگر در حین بازیافت کشتی Metas در ترکیه  نگرانی‌های جدی ایجاد کرده که متاسفانه نادیده گرفته می‌شود.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سال ۲۰۰۹ تا کنون در مجموع ۷۰۷۳ کشتی برای اسکراپ در کشور‌های جنوب آسیا به یارد‌های اسکراپ کشتی اعزام شده‌اند که اوراق آن‌ها باعث مرگ ۴۱۰ نفر و زخمی شدن ۳۲۰ نفر شده است. در این ارتباط بنگلادش، هند و پاکستان از مراکز عمدۀ حادثه خیز هستند.

وی یاد‌آور شد: در سال ۲۰۲۰ حداقل ۱۰ کارگر هنگام اسکراپ کشتی در بنگلادش جان خود را از دست داده و ۱۴ نفر دیگر به شدت مجروح شدند.

وی در پایان گفت: برای رفع نگرانی و حفظ جان کارگران در جنوب آسیا سازمان Shipbreaking Platform نسبت به تدوین قوانین و مجبور کردن مالکان یارد‌های اسکراپ و گزارش به سازمان IMO در دستور کار این سازمان قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار
پرطرفدارترین