۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

تداوم چالش‌های حمل و نقل دریایی تا سال ۲۰۲۲

علی‌رغم رشد قابل توجه حمل و نقل دریایی در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۱ چالش‌های سرِ راه این صنعت به علت ادامه شیوع کووید ۱۹ در برخی از کشور‌ها همچنین رقابت چین و آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه یافته و دورنمای عادی سازی تا آن زمان از دید کارشناسان کمرنگ می‌باشد.
کد خبر: ۹۰۵۲۷
تداوم چالش‌های حمل و نقل دریایی تا سال ۲۰۲۲
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی Fitch Ratings اگرچه پس از رکود حمل‌و‌نقل دریایی در سال ۲۰۲۰ در حال حاضر الگو‌های عملیاتی، اجرایی  و جابه‌جایی کالا توسط  حمل‌و‌نقل در‌یایی در بسیاری مناطق در حال افزایش است، اما فشار‌های وارده ناشی از مشکلات همه‌گیری کرونا به زنجیرۀ تأمین و شبکه‌های لجستیکی همچنان ادامه دارد که همین کار‌ها باعث می‌شود نتوان چشم‌انداز روشن و شفافی را برای حمل‌و‌نقل دریایی تا پایان سال ۲۰۲۲ متصور بود.

در ادامۀ گزارش آمده  است شیوع نسخه‌های جدید کرونا ویروس ممکن است در برخی کشور‌ها باعث محدودیت‌های تازه و تعطیلی بیشتر در زنجیرۀه تامین شود و ادامۀ رونق حمل‌و‌نقل دریایی در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۰ را تحت تاثیر قرار دهد.

از سوی دیگر غلبه بر گونه‌های جهش یافته کرونا می‌تواند حاشیه‌های مربوط به حمل‌و‌نقل دریایی را کم کند، اما فراموش نکنیم که رقابت کاذبی که بین چین و آمریکا وجود دارد به چالش‌های موجود در حمل و نقل دریایی دامن خواهد زد.

برای مثال اگرچه برخی بنادر آمریکایی با رشد عملیات مواجه شدند، اما رکودی که در بندر یانتیان چین به رسوب کانتینری دامن زد باعث افزایش مشکلات بر حمل‌و‌نقل دریایی می‌شود. همان گونه که انباشت ده‌ها هزار کانتینر در بندر یانتیان باعث کمبود جعبه‌های کانتینر در جهان شده است.

در پایان این تحلیل آمده است با وجود آنکه پیش‌بینی می‌شود در پایان تابستان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند به رونق حمل‌و‌نقل دریایی کمک کند، اما نمی‌توان به طور واضح پیش‌بینی کرد که مدارس و دانشگاه‌ها با تعطیلی مجدد مواجه نشوند. بدین ترتیب همۀ پیش‌بینی‌ها در گرو غلبه کشور‌ها بر ویروس منحوس کروناست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار