به گزارش گروه بینالملل مانا؛ در حالی این سفارش جدید خط کشتیرانی آلمان صورت میگیرد که هاپاگلوید در سال ۲۰۲۰ نیز شش کشتی کانتینری را به شرکتهای کرهای سفارش داده بود.
براساس این گزارش قرار است شش فروند کشتی در سال ۲۰۲۳ و شش فروند کشتی دیگر در سال ۲۰۲۴ تحویل شود.
"Rolf Habben Jansen" مدیرعامل شرکت هاپاگلوید در زمینۀ سفارش کشتیها گفت: سوخت این کشتیها از گاز طبیعی مایع است و قرار است بسیار کم مصرف باشند به گونهای که میزان CO2 منتشر شده تا ۲۵ درصد و ذرات معلق تا ۹۰ درصد کاهش یابد.
وی گفت: هزینۀ ساخت کشتیهای جدید ۸۵۲ میلیون دلار است که با دریافت وام از محل بودجۀ سبز تأمین میشود.
وی یادآور شد: سفارش ۱۲ فروند کشتی برای پاسخگویی به نیاز مشتری است هر چند اطمینان داریم که این میزان کافی نیست.
وی در ادامه یادآور شد: ۱۲ فروند کشتی جدید برای ارائه خدمات در اروپا و شرق دور استفاده خواهد شد.
سفارش ۱۲ کشتی کانتینری توسط کرۀ جنوبی
خط کشتیرانی کرۀ جنوبی HMM سفارش ۱۲ کشتی کانتینری ۱۳ هزار TEU را به شرکتهای داخلی کشتیسازی کرهای سفارش داد که قرار است کشتیها به ترتیب در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تحویل شود، هزینۀ ساخت هر کشتی ۱۲۵ میلیون دلار است که در مجموع به ۱.۵ میلیارد دلار میرسد.
شرکت HMM کره اعلام کرد پس از اتمام تحویل کشتیهای جدید میزان ظرفیت این ناوگان به ۱.۲ میلیون TEU خواهد رسید.