به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس ضمن اعلام این خبر افزود: همزمان با انجام داکینگ یدککش یادگار1 متعلق به بندر بوشهر، شناور نفربر قائد بر روی داک سرسرۀ بندرامام تحت تعمیرات زیرآبی قرار گرفت که در نوع خود عملکرد شاخصی به شمار می رود.
وی در ادامه افزود: با وجود مشکلاتی همچون افزایش شدید قیمت مواد و مصالح، دشواری دسترسی به قطعات یدکی به دلیل تحریمهای ظالمانه، کاهش ساعتکاری و تعطیلیها به واسطه شیوع کرونا، تعمیرات زیرآبی شناورها طبق برنامهریزی و به هنگام به انجام رسید.
دریس همچنین در تشریح تعمیرات مذکور خاطرنشان کرد: تعمیرات زیرآبی هر شناور تقریبا هر 30 ماه یک بار انجام میشود و در این تعمیرات اقداماتی از جمله خزهتراشی، بلاستینگ، ضخامتسنجی بدنه، تعویض ورقهای فرسوده، سرویس کلیه مخازن مختلف، تعویض آندهای فداشونده، رنگآمیزی بدنه و قسمتهای مختلف، تعمیرات سیستم لولهکشی، والوها و اتصالات و ... ، تعمیر و سرویس سایر ماشینآلات فرعی و همچنین تعمیر اساسی سیستم رانش تحت نظر دستگاه نظارت صورت میگیرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین در تشریح مزایای حاصل از تعمیرات، افزایش عمر مفید شناور، کاهش انرژی مصرفی با ارتقای راندمان شناور به واسطه انجام خزهتراشی و تعمیرات لازم بر روی بدنه و سیستم رانش، کاهش خرابیهای اضطراری و در نتیجه کاهش تعداد دستورکارهای EM، کاهش خرابیهای اضطراری و در نتیجه افزایش شاخصMTBF، کاهش هزینه نگهداشت به واسطه انجام موارد فوق، کمک به حفظ، تمدید و یا دریافت گواهینامههای ردهبندی شناور، کاهش آمار خارج از سرویسی اضطراری شناور را از اهم مزایای این پروژههای تعمیراتی که با اتکا بر توان داخلی و دانش بومی انجام می شود، عنوان کرد.
شایان ذکر است مجتمع بندری امام در سالهای اخیر با اتکا به توان فنی و تخصص نیروهای داخلی موفق شده علاوه بر انجام تعمیرات اساسی شناورهای ملکی خود، خدمات متنوع تعمیراتی نیز به شناورهای سایر شرکتها و سازمانهای فعال دریایی داخل کشور ارائه کند.