۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

۴۰۰ هزار دریانورد در بلاتکلیفی تغییر خدمه

سازمان بین‌المللی دریانوردی اعلام کرد علی‌رغم تمامی تلاش و کوشش‌های دولت‌ها هنوز ۴۰۰ هزار دریانورد در کشتی گرفتارند و امکان آن را ندارند که به خانه‌های خود باز گردند.
کد خبر: ۸۷۸۳۸
 
۴۰۰ هزار دریانورد در بلاتکلیفی تغییر خدمه
گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت IMO حاکی است  در حاشیۀ مجمع عمومی سازمان ملل که به منظور بررسی مسائل و مشکلات دریانوردان به صورت آنلاین  تشکیل شده بود "کیتاک لیم" دبیرکل این سازمان ­­­از تمامی دولت‌ها خواست از دریانوردان خسته و فرسوده که  دیگر قادر نیستند به کار در کشتی ادامه دهند، حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

وی گفت: علی‌رغم  بحران  کرونا هم اکنون بیش از ۶۰ هزار کشتی باری همچنان کالا‌های حیاتی، غذایی و دارویی را تحویل بنادر می‌دهند.

متاسفانه شرایط زندگی و ایمنی خدمه در حالت تعلیق قرار گرفته به تعبیر دیگر زندگی در دریا برای بسیاری از دریانوردان غیر‌ممکن شده است که این کار ایمنی ناوبری جهانی را در معرض خطر قرار داده است.

بر اساس این گزارش "Hedi Marzougui" که از دسامبر ۲۰۱۹ تا ماه می ۲۰۲۰ فرماندۀ یک کشتی بود از تمامی اعضای سازمان ملل در‌خواست کرد اجازه  دهند دریانودران به خانه‌های خود باز گردند.

این کاپیتان کشتی در ادامه افزود: اینکه دریانورد نمی‌داند چه زمانی به خانه خود باز می‌گردد  یا اصلاً امکان بازگشت وجود دارد یا نه آسیب روحی شدیدی به آنان وارد می‌کند.

به همین جهت از دولت‌ها انتظار می‌رود نسبت به حل مشکل بحران تغییر خدمه اقدامات لازم را به عمل آورند.

"Marc Engel"، مدیر ارشد زنجیره تأمین یونیلور نیز گفت: حتی یک وقفۀ کوتاه در تغییر خدمه می‌تواند مشکلات اقتصادی زیادی را که در حال حاضر حمل و نقل دریایی تاوان آن را می‌دهد، ایجاد کند.

"Sanda Ojiambo"، مدیر‌عامل و مدیر اجرایی قرارداد‌های  جهانی سازمان ملل متحد طی سخنانی گفت: ۱۰ اصل قرار‌داد جهانی که به تصویب سازمان ملل متحد رسیده ارکان اصلی تجارت جهانی را تشکیل می‌دهد که بخش اعظم آن‌ها به حمل و نقل دریایی مرتبط است به همین جهت مشکلات دریانوردان نیز به سازمان ملل ارتباط مستقیم دارد و دولت‌ها باید مشکلات دریانوردان را جدی بگیرند.

"Guy Ryder" مدیر کل سازمان بین‌المللی کار نیز از دولت‌ها خواست راه حل‌های فوری و عملی را در رابطه با حقوق دریانوردان رعایت کنند.

وی گفت: دریانوردان  در دوران کرونا واقعا خسته شده‌اند  و به سادگی نمی‌توانند به کار نامحدود  در کشتی ادامه دهند به همین جهت رسیدگی به مشکلات آنان باید در اولویت قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار