به گزارش مانا، سید علی موسوی گمارانی اظهار کرد: توقف لنجها به منزلۀ از حرکت ایستادن نیروی محرک در بنادر کشور است، بنابراین مسئولان باید راه را برای به حرکت درآوردن آنها باز کنند.
وی افزود: داد و ستد با کشورهای حاشیه خلیج فارس و صادرات و واردات کالاهای اساسی و از جمله ته لنجی از سالهای گذشته حتی قبل از انقلاب در بنادر رایج بوده است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه لنجداران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر ادامه داد: نزدیک به ۲۰ هزار فروند موتور لنج باری در بندرهای کشور فعالند که هر لنج دست کم شش تا هشت ملوان دارد و این ملوانان از طریق داد و ستد با کشورهای حاشیه خلیج فارس امرار معاش میکنند.
موسوی گمارانی بیان کرد: تعطیلی ورود لنجها به امارات متحده عربی ناهماهنگی میان سازمانهای داخلی کشور برای پیگیری این موضوع باعث ایجاد مشکلات عدیدهای برای لنجداران و دریانوردان کشور شده است.
وی گفت: چرا لنجدارانی که در این برهه از زمان که کشور درگیر مشکلات اقتصادی است میتوانند نقش آفرین باشند، باید متوقف شوند و با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم کنند؟ در این دوره، کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمل و نقل دریایی است و باید موانع مربوط به این کار از طرف مسئولان برداشته و فعالیت لنجها از سر گرفته شود.