به گزارش گروه بین الملل مانا، در این میزگرد که چندی پیش در لندن برگزار شد حاضران در زمینۀ انطباق شرکتهای حمل و نقل با شرایطی که از اول ژانویه بر این صنعت حاکم خواهد شد همچنین دستورالعملهای اجرایی و تأمین سوخت و روغنهای دریایی به بحث و تبادل نظر پرداختند و لزوم ادامۀ تلاش برای آگاهی رسانی و یاری رساندن بخشهای مختلف به یکدیگر را مورد تأکید قرار دادند.
براساس این گزارش در ادامه این گردهمایی اهمیت کنترل بنادر، آموزش خدمه، کشتیها و کارکنان بندری و هماهنگی مدیران و کارکنان پایگاههای دادهها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نمایندۀ دبیرخانه IMO در زمینۀ فُرم FONAR که قرار است در اختیار کشتیهایی که به سوخت کم سولفور دسترسی ندارند قرار گیرد، توضیح داد و افزود فُرم FONAR یک معافیت برای کشتیها محسوب نمیشود بلکه یک الگوی استاندارد برای کشتیهایی است که نتوانند در یک بندر به سوخت کم سولفور دسترسی پیدا کنند.
در پایان این گردهمایی طرفین برای اجرای هرچه بهتر قانون ۲۰۲۰ از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی بدون آنکه وقفه و تأخیری در اجرای آن صورت گیرد قول مساعد دادند.
شایان ذکر است در این میزگرد اتاق بینالمللی حمل و نقل(ICS)؛ سازمان بینالمللی استاندارد ISO) ،BIMCO)؛ انجمن بینالمللی انجمنهای طبقهبندی (IACS)؛ انجمن بینالمللی دریایی شرکتهای نفتی (OCIMF)؛ انجمن بینالمللی صاحبان تانکرهای مستقل (INTERTANKO)؛ انجمن بین المللی صاحبان کشتی باری خشک (INTERCARGO)؛ IPIECA؛ انستیتوی مهندسی دریایی، علوم و فنّاوری (IMAREST)؛ انجمن بینالمللی صنعت بانکر(IBIA) حضور داشتند.