۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

LPG گزینه‌ای برای اجرای قانون سوخت ۲۰۲۰!

LPG گزینه‌ای برای اجرای قانون سوخت ۲۰۲۰!
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که ال پی جی (LPG) حداقل به اندازه ال ان جی (LNG) یک منبع انرژی جذاب است.
کد خبر: ۸۵۱۰۰
به گزارش گروه بین الملل مانا، نتایج یک مطالعه و بررسی مشترک انجام گرفته از سوی مؤسسه رده بندی DNV GL نروژ و شرکت مهندسی MAN آلمان حاکی از آن است که ال پی جی (LPG) حداقل به اندازه ال ان جی (LNG) یک منبع انرژی جذاب است. چرا‌که از مزیت‌هایی مانند دوره بازگشت سرمایه کوتاه‌تر، هزینه‌های سرمایه گذاری پایین‌تر و آسیب پذیری کمتر نسبت به نوسانات قیمت سوخت بهره می‌برد. افزون بر این، زیرساختار قابل توجهی از ال پی جی در سراسرجهان شامل تأسیسات ذخیره سازی، ترمینال‌های صادرات و پالایشگاه‌های ساحلی با تأسیسات بارگیری و تخلیه وجود دارد.

این گزارش ادامه داد: استفاده از ال پی جی می‌تواند انتشار آلودگی هم از لحاظ انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و دیگر آلوده کنندگان را در مقایسه با سوخت‌های عادی کاهش دهد. استفاه از ال پی جی عملاً انتشار‌های سولفور را حذف و می‌تواند با محدودیت‌های سولفور چه در سطحی محلی و جهانی سازگاری داشته باشد. ال پی جی که عمدتاً متشکل از بوتان و پروپان است، به مقادیر زیادی در جهان در دسترس است.   

گفتنی است: کاهش انتشار اکسید نیتروژن NOX بستگی به تکنولوژی موتور مورد استفاده دارد. در موتور دیزل دو‌زمانه، انتظار می‌رود انتشاراکسید نیتروژن ۱۰ الی ۲۰ درصد در مقایسه با نفت‌ِکورۀ سنگین HFO کاهش پیدا کند، در حالی‌که انتظار کاهش اکسید نیتروژن در موتور دیزل چهار زمانۀ اتو، فراتر از این ارقام است.

این گزارش در پایان نوشت: تمایل زیادی به راه حل‌های سوخت با انتشار صفر درصد در آینده وجود دارد. جهت نیل به این هدف، هیدروژن خالص یک گزینه بدیهی است، اما در عین حال  چالش‌های ذخیره و ایمنی را با خود نیز یدک می‌کشد؛ بنابراین بررسی حامل‌های دیگر هیدروژن مانند آمونیاک ذهن‌ها را سخت مشغول خود کرده است. ال پی جی می‌تواند در این زمینه به کارآید، چرا‌که تأسیسات ال پی جی در کشتی برای آمونیاک مناسب هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار