۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

سواحل دریای عمان پایلوت توریسم دریایی کشور

استان سیستان و بلوچستان به دلیل بهره مندی از سواحل دریای عمان به عنوان یکی از محور‌های اصلی در بحث گردشگری به ویژه توریسم دریایی و ساحلی تلقی شده و به عنوان محور پایلوت قرار گرفته است بنابراین باید ظرفیت‌های موجود را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد.
کد خبر: ۸۴۷۲۶

سواحل دریای عمان پایلوت توریسم دریایی کشور

 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به دلیل بهره‌ مندی از سواحل دریای عمان به عنوان یکی از محورهای اصلی در بحث گردشگری به ویژه توریسم دریایی و ساحلی تلقی شده و  به عنوان محور پایلوت قرار گرفته است بنابراین باید ظرفیت‌های موجود را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

علیرضا جلال زایی رونق گردشگری می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و نیز افزایش درآمد برای جوامع محلی شود از همین رو از تمام توان جهت توسعه گردشگری در این منطقه حمایت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین برنامه ها در راستای جذب گردشگران تابستانی به سواحل دریای عمان، برگزار جشنواره مونسون است.

جلال زایی ادامه داد: این جشنواره نیز امسال توسط سازمان منطقه آزاد چابهار و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان برگزار شد که بسیار مورد استقبال گردشگران نیز واقع شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مونسون نقش مهمی در جذب گردشگران به سواحل دریای عمان دارد، خاطرنشان ساخت: همچنین در حاشیۀ جشنواره مونسون، جشنواره غذاهای سنتی سیستان و بلوچستان نیز با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی در چابهار برگزار شد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان همچنین به برگزاری مسابقۀ موج سواری در چابهار اشاره کرد و گفت: موج سواری به عنوان یکی از شاخه‌های مهم توریسم دریایی مطرح است که می توان با برگزاری آن نقش مهمی در توسعه گردشگری ایفا کرد.

وی با تأکید بر اینکه از طریق توسعه دریا محور می توان نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه ایفا کرد گفت: نباید نقش سواحل اقیانوسی مکران و نقش‌آفرینی این استان در مقیاس ملی و بین المللی را نادیده گرفت باید نهایت استفاده را از موهبت خدادادی در رونق اقتصادی منطقه بکار برد.

جلال زایی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کشف نشده‌ای در سیستان و بلوچستان وجود دارد، بیان داشت: گردشگری استان معدن استخراج نشده‌ای است و ماهیت فرابخشی صنعت گردشگری نیازمند همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌ها و سازمان‌ها جهت ایجاد زیرساخت های لازم از جمله فراهم کردن دسترسی سریع، ارزان و امن به استان برای افزایش حضور گردشگران است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: هم اکنون به دنبال جذب مشارکت فعال مردم برای معرفی همه جانبه و فراهم کردن خدمات و تسهیلات متناسب با زیست بوم منطقه جهت بهره مندی حداکثری و رسیدن به توسعه پایدار هستیم.

وی در ادامۀ گفته‌های خود به اجرای اکوکمپ‌های ساحلی در طول نوار ساحلی استان به عنوان زیرساخت مهم در بخش توریسم دریایی و تسریع در روند ساخت آنها اشاره کرد و اذعان داشت: این اکوکمپ های ساحلی توسط بخش خصوصی و با استفاده از سازه های سبک در حال اجرایی شدن هستند.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان ساخت اکوکمپ‌های ساحلی کوتاه است، خاطرنشان ساخت: پیش‌بینی می شود تا پایان سال جاری ساخت تمام اکوکمپ هایی که دارای مجوز هستند به اتمام رسد و گردشگران در ایام  نوروز بتوانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: این اکوکمپ های ساحلی هم اکنون در نقاط ساحلی از جمله روستاهای درگ، تنگ، بریس، پسابندر و گواتر توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در دست ساخت است.

به گفته وی، با اضافه شدن اکومپ‌های ساحلی در کنار هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان، تا حدود زیادی شاهد رفع مشکلات اقامتی در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

جلال زایی یادآور شد: در سال‌های گذشته از جمله نوروز امسال با ورود تعداد زیاد گردشگران به استان به ویژه نوار ساحلی به دلیل نبود مکان اقامتی کافی شاهد اقامت گردشگران در چادر هستیم که این امر به هیچ عنوان شایسته گردشگران ایرانی نیست.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار