به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از سازمان مردم نهاد دریایی بیشتر این کشتی ها جهت اوراق به بنگلادش، پاکستان و هند اعزام شدند.
در این میان برخی از کشتی ها از بنادر اتحادیه اروپا به سمت سواحل جنوب آسیا اعزام شدند که اعتراض کارشناسان محیط زیست دریایی آسیایی را برانگیخته است. قرار است این موضوع در کمیته ایمنی سازمان جهانی دریانوردی مورد بررسی قرار گیرد.
به گفته این کارشناسان، اتحادیه اروپا ترجیح می دهد که ضایعات کشتی به جای آنکه در مناطق ساحلی اروپایی اوراق شود، سواحل جنوبی آسیا را آلوده کند. در این میان مالکان کشتی هم اعلام می کنند مناطق ساحلی جنوب آسیا سالهاست برای اسکراپ کشتی ها تعریف شده و این کشورها هیچ مخالفتی با اوراق کشتی ندارند زیرا این نوع فعالیت ارزآوری زیادی برای آنان به همراه دارد.
بر اساس گزارش این سازمان مردم نهاد صنعت اوراق در ساحل "Chittagong" بنگلادش تا کنون به مرگ هشت کارگر منجر شده است. همچنین ماه های آوریل و ژوئن صنعت اسکراب باعث مرگ پنج کارگر در ساحل بنگلادش شده و در سه ماهه دوم سال 2019، حداقل شش کارگر نیز به شدت مجروح شده اند.
این گزارش حاکی است بر اساس یافته های سازمان مردم نهاد یک شرکت اوراق کشتی بنگلادشی به منظور اوراق سازی کشتی یک جنگل انبه حفاظت شده را به محل اوراق کشتی تبدیل کرده بود، که با شکایت سازمان های مردم نهاد دادگاه عالی مسئولان این شرکت را از داشتن این فضای حفاظت شده خلع ید کرده و قرارداد آن را لغو کرد.
شایان ذکر است از تعداد کشتی های اعزامی به یارد اوراق سازی 70 کشتی به بنگلادش، 67 کشتی به هند و 9 کشتی به پاکستان اعزام شده اند .