به گزارش گروه بین الملل مانا، در اطلاعیه صادره از سوی MOL آمده است: این نرم افزار قادر است حفاظت از مسیر تردد کشتی، محموله، اعلام موقعیت کشتی ها، اطلاعات آب و هوایی، نیاز خدمه به امداد، مخازن سوخت و حفظ ایمنی را از طریق داده های اطلاعاتی دریافت و در همه جای جهان به اشتراک بگذارد.
در این گزارش آمده است: مسلما عملیات راهبری درست و اصولی کشتی به مهارت و تجربه دریانوردان بستگی دارد .این درحالی است که محدودیت های ارتباطی می توانند راندمان و بهره وری کشتی را پایین بیاورند. به همین جهت نمایشگر ناوگان می تواند در لحظه، ارتباط کشتی با مدیران خشکی را فراهم آورده و اطلاعات لازم را ارسال و دریافت کند.
بر اساس این گزارش نمایشگر این قابلیت را دارد که 6000 از داده های سنجش را با فرکانس بالا در مدت یک دقیقه جمع آوی کرده و آن را در اختیار کاربران و مدیران چه در دریا و چه در ساحل قرار دهد.
به گفته مسئولان شرکت MOL این پروژه با همکاری شرکت های Mitsui E&S Shipbuilding Co ، Ltd وWeathernews Inc و نیروی دریایی ژاپن به اجرا در آمده و قادر است طی سال های فعالیت عملیات کشتی حتی میزان تخریب آن را تشخیص داده و کشتی را برای عملیات اسکرابر راهنمایی کند.
این نرم افزار همچنین قادر است ارتباط مستقیم با مراکز درمانی را بلافاصله برقرار کرده و امکان ویزیت و مشاوره خدمه از سوی پزشک را در آن واحد مهیا کند.
بر این اساس مدیران شرکت های خطوط کشتیرانی وضعیت عملیات کشتی را به صورت آنلاین مشاهده و تشخیص داده تا هر لحظه نسبت به اتخاذ تصمیم ها یا کمک خارجی به کشتی عمل کنند.
این نرم افزار در اصل رابط بین کاربران در دریا و در ساحل به شمار می رود و جالب ترین بخش کارآیی این نرم افزار آن است که داده ها را بلافاصله تجزیه و تحلیل کرده و کاربران و مدیریت را از راه دور برای هرگونه پیشنهاد و یا دستوری آماده می کند.
در پایان این گزارش آمده است این نرم افزار قرار است در آینده خدمات حمل و نقل بدون تنش را به جهانیان عرضه کند.