به گزارش گروه بین الملل مانا، تغییرات کانال پاناما برای ترانزیت کشتی های گازبر از سال 2016 آغاز شده که در سال 2018 عملیات اجرای آن به سرانجام رسید.
در همین حال مقامات شرکت کشتی های حامل LNG قطر (Nakilat ) اعلام کردند: عملیات ترانزیت کشتی های این شرکت از کانال پاناما گسترش یافته و هیچ مانعی برای تردد کشتی ها از این آبراه وجود ندارد.
به گفته مقامات Nakilat قطر، مطالعات سازگاری و ارزیابی کامل انتقال گاز LNG از طریق کانال پاناما از سوی این شرکت و مقامات کانال پاناما در حال انجام است تا در صورتی که حلقه های مفقوده ای در این ارتباط وجود داشته باشد از این طریق برطرف شود.
شایان ذکر است مسافت کشتی هایی که از شرق به غرب و بالعکس امکان عبور از کانال پاناما را می یابند، 13هزار کیلومتر کاهش پیدا می کند.
حمایت کانال پاناما از حمل و نقل کم کربن
کانال پاناما برای حمایت از حمل و نقل کم کربن به اتحادیه صنعت جهانی Global Industry Alliance) GIA) پیوست.
به گزارش گروه بین الملل مانا این تفاهم نامه در نمایشگاه جهانی دریانوردی پاناما امضا شد.
"Jorge Quijano" مدیر کانال پاناما در مراسم امضای این نفاهم نامه گفت: تفاهم نامه امروز یک نقطه عطف غروز آمیز برای کانال پاناما به منظور حفظ تجارت سبز دریایی است.
وی گفت: با توجه به اینکه فناوری و تکنولوژی هر روز توسه می یابد این مشارکت در تعهد و پایبندی کانال پاناما برای هدایت صنعت حمل و نقل دریایی در جهت آینده بهتر و کارآمدتر تاثیر گذار است.
شایان ذکر است GIA با مشارکت 18 سازمان دریایی در ژوئن 2017 میلادی تاسیس شد.
اعضای این اتحادیه تلاش می کنند تا تخصص خود را برای دستیابی به حمل و نقل کربن پایین به اشتراک بگذارند.
اعضای GIA سعی دارند با شناسایی راه های مبتکرانه موانع را از سر راه حمل و نقل دریایی بردارند تا بتوانند به استانداردهای حمل و نقل کم کربن کمک کنند.
پاناما اولین کشور آمریکای لاتین است که به GIA ملحق می شود.