ظرفیت حمل و نقل کانتنیری در بندر بین المللی شانگهای که در حال حاضر لقب شلوغ ترین بندر کانتینری جهان را یدک می کشد، به بیش از 5000 برابر سال 1978میلادی که چین برنامه های اصلاحی و سیاست های خود را آغاز کرد رسیده است. سال 2017 میلادی توان عملیاتی کانتنیر با احتساب عملیات کلی در ترمینال های فله و کانتنیری این بندر به 40.23 میلیون رسید و از آمار 7.951 TEU در سال 1978 پیشی گرفت. این آمار نشان می دهد رشد میانگین سالانه بندر شانگهای بیش از 24 درصد است و همین امر موجب شده تا شلوغ ترین بندر کانتینری جهان برای هشتمین سال متوالی لقب بگیرد.
رشد سریع کشور چین و همچنین رشد پایدار اقتصادی در جهان طی 40 سال گذشته تاثیری مستقیم در روند رشد بندر شانگهای داشت. رشد ناخالص داخلی چین از سال 1978 تا 2017 میلادی 33.5 برابر شده و رشد میانگین سالانه 9.5 درصدی را نشان می دهد که بالاتر از 2.9 درصد در سطح جهان است.
بندر بین المللی شانگهای در نیمه نخست سال 2018 میلادی شاهد رشد 4.6 درصدی در توان عملیاتی و رسیدن حجم جابه جایی به 20.50 میلیون TEU بود.
شرکت لجستیکی SIPG
این شرکت لجستیکی از ادغام بیش از 20 شرکت کارآفرینی تشکیل شده که شامل شرکت بین المللی حمل و نقل بار کانتینری شانگهای، شرکت لجستیکی کانتینری Pundong شانگهای، شرکت خدمات مهندسی و تکنولوژی بندر شانگهای و دیگر شرکت هاست. حوزه فعالیت شرکت لجستیکی SIPG، خدمات نمایندگی حمل و نقل بین المللی بار، خدمات نمایندگی کشتیرانی برای خطوط فیدر داخلی، ذخیره و نگهداری منابع، حمل و نقل جاده ای، مدیریت بارهای فله و نیمه فله، حمل و نقل چندوجهی داخلی، تخلیه و انباشت کانتینر، ذخیره و حمل و نقل بارهای خطرناک، حمل و نقل جرثقیل های سنگین، شستن و تعمیر کانتینرها و نیز توسعه نرم افزار مدیریتی لجستیکی را پوشش می دهد.
ترمینال کروز
این ترمینال در سال 2008 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و با مساحت 165 هزار مترمربع و عمق 10 و طول 1197 متری قادر است سالانه یک میلیون مسافر را جابه جا کند. افزون بر آن، این ترمینال قابلیت جای دادن سه فروند شناور کروز 70 تنی را به صورت هم زمان دارد.