۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

تعداد کشتی های بیکار جهان افزایش یافت

تعداد کشتی های بیکار جهان افزایش یافت
ناوگان کشتی های کانتینری بیکار با ظرفیت بیش از ۵۰۰ TEU شاهد افزایش ۱۲۵ فروند با مجموع ظرفیت ۶۲۶ هزار و ۹۹۶ TEU بوده است.
کد خبر: ۸۰۲۶۹
به گزارش گروه بین الملل مانا تحقیق انجام شده از سوی آلفالاینر در ۱۹ ماه مارس سال جاری میلادی نشان می‌دهد، ناوگان کشتی کانتینری بیکار با ظرفیت بیش از ۵۰۰ TEU شاهد افزایش ۱۲۵ فروند با مجموع ظرفیت ۶۲۶ هزار و ۹۹۶ TEU بوده است. اما انتظار می‌رود در هفته‌های آینده شاهد یک روند کاهشی در ظرفیت ناوگان مذکور باشیم.
قابل توجه اینکه، به دنبال افزایش تقاضا و کاهش عرضه بازار چارتری کشتی های کانتینری روند افزایشی را تجربه می‌کند. ناگفته نماند، چشم انداز مثبتی برای بازار چارتر کشتی کانتینری در میان مدت وجود دارد، چرا که شاخص‌های مثبت کلان اقتصادی برای اقتصاد جهانی نوید دهنده رشد مستمر مبادلات دریابرد و تقاضای بیشتر است.
در ادامه این گزارش آمده است: کشتیرانی اورگرین تایوان سود خالص هفت میلیون و پنج TWD (دلار تایوان) معادل ۲۲۶ میلیون دلار را در سال ۲۰۱۷ میلادی به ثبت رساند، در حالیکه ضرر خالص شش میلیون و ۶۰۸ هزار TWD از سوی این کشتیرانی در سال ۲۰۱۶ میلادی به ثبت رسیده بود. افزون براین، در آمد کشتیرانی اورگرین در سال ۲۰۱۷ میلادی با رسیدن به ۳۲۱ میلیون TWD، روند بهبود را تجربه کرد.
کشتیرانی APL سنگاپور (متعلق به کشتیرانی CMA CGM فرانسه) چهارمین خط سرویس دهی هفتگی خود موسوم به (Quetzal Express' (QEX در مسیر شرق دور- مکزیک – ساحل غربی آمریکای جنوبی را معرفی کرد. افزون بر این، خط سرویس دهی فیدری جدید که بندر هنگ کنگ و Shekou را به Chu Lai در ویتنام مرکزی متصل می‌کند را راه اندازی کرد.
کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان خط سرویس دهی که مستقیما آبراه‌های بین سنگاپور، اندونزی و فیلیپین را به هم متصل می‌کند، راه اندازی کرد. علاوه بر این کشتیرانی CMA CGM کشتی کانتینری CMA CGM ESTELLE پنجمین کشتی از مجموع شش فروند با ظرفیت ده هزار و ۹۲۶ TEU را تحویل گرفت.
همچنین کشتیرانی NYK ژاپن نیز کشتی کانتینری NYK WREN نهمین شناور از مجموع شناور‌های با ظرفیت ۱۴ هزار و ۲۶ TEU را تحویل گرفت.
آلفالاینر در ادامه این گزارش اشاره ایی هم به برترین های حمل و نقل کانتینری جهان داشت. طبق جدولِ برترین‌های حمل و نقل کانتینری، جایگاه اول تا سوم به شرکت‌های کشتیرانی مرسک دانمارک، MSC سوئیس و CMA CGM فرانسه تعلق دارد.
بر همین اساس، کشتیرانی مرسک دانمارک در مجموع ۷۶۲ فروند شناور به ظرفیت چهار میلیون و ۱۴۷ هزار و ۹۴۹ TEU را در ناوگان خود جای داده است که از این میان ۳۰۶ فروند با ظرفیت دو میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۲۴ TEU ملکی و ۴۵۶ فروند با ظرفیت یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۸۲۵ TEU استیجاری است. این شرکت ۱۵ فروند شناور به ظرفیت ۱۴۶ هزار و ۷۸۲ TEU را در لیست سفارشات خود ثبت کرده است.
شرکت کشتیرانی MSC سوئیس نیز ۵۱۴ فروند شناور به ظرفیت سه میلیون و ۲۲۸ هزار و ۶۱۱ TEU در ناوگان خود دارد که ۱۹۴ فروند آن ملکی (یک میلیون و ۹۹ هزار و ۵۶۷ TEU) و الباقی با ظرفیت دو میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۴ TEU استیجاری است. ساخت ۱۸ فروند شناور به ظرفیت ۳۳۲ هزار و ۵۲ TEU در لیست سفارشات این شرکت سوئیسی ثبت شده است.
شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه با اختلافی نزدیک و دارایی ۴۹۶ فروند شناور به ظرفیت دو میلیون و ۵۱۹ هزار و ۶۳۳ TEU جایگاه سوم را از آن خود کرده است.
ردۀ چهارم تا ششم نیز به ترتیب به شرکت‌های گروه کشتیرانی کاسکو چین، هاپاگ لوید آلمان و ONE ژاپن تعلق گرفت.
لازم به ذکر است گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) نیز در آخرین رتبه بندی بین المللی منتشر شده از سوی آلفالاینر با دو پله صعود جایگاه ۱۹ برترین‌های حمل و نقل کانتینری را از آن خود کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار