۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

عدم آمادگی پالایشگاه ها برای تولید سوخت پاک

پالایشگاه ها تا سال 2020 آمادگی لازم جهت تولید سوخت با سولفور پایین را ندارند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۵۰۶۹
عدم آمادگی پالایشگاه ها برای تولید سوخت پاک
به گزارش گروه بین الملل مانا، تنها 15 درصد از پالایشگاه های دنیا بر اساس برنامه های خود قادر به تولید سوخت با سولفور کمتر از 0.5 درصد تا سال 2020 هستند.
بر اساس تحقیق انجام شده در این باره، بخشی از این عدم آمادگی در تامین سوخت بانکرینگ با سولفور پایین، به ابهام از سوی کشتی داران درباره  میزان نیاز به این سوخت پیش از اجرایی شدن قانون مذکور بر می گردد.
گزارش شرکت مشاوره  تکنولوژی KBC در این باره اعلام کرد: در حالیکه صنعت کشتیرانی از پالایشگاه ها، انتظار تولید وعرضه سوخت مورد نیاز با سولفور پایین را دارند، پالایشگاه ها نیزمنتظر اعلام کشتیرانی ها نسبت به  میزان درصد نصب صافی های مربوط به خروجی آلودگی هوایی کشتی هستند.
این تحقیق بر اساس قانون IMO در خصوص استفاده از سوخت با سولفور کمتر از 0.5 درصد انجام شده است.
شایان ذکر است در آخرین کمیته MEPC 71 که در سازمان جهانی دریانوردی انجام شد، مقامات این سازمان از نگرانی خود در باره عدم آمادگی پالایشگاه ها تا سال 2020 و در عین حال عدم تعادل این سوخت برای در دسترس بودن آن خبر دادند.
مدیر این تحقیق اظهار داشت: این موضوع یک زنگ هشدار است. عدم تحقیقات، قبول و عمل به این قانون به بسیاری از پالایشگاه های کوچکتر که در عین حال ابتدایی تر هستند نیز ضربه وارد می کند.  
در عین حال این قانون این امکان را برای پالایشگاه ها فراهم می کند تا به بهره گیری از فن آوری های جدید مبادرت ورزند و از تولید سوخت با سولفور پایین به سود لازم دست یابند و قادر به رویارویی با قوانین زیست محیطی وضع شده در آینده باشند.
IMO همچنین در صدد وضع قانون کاهش تولید و انتشار گازهای گلخانه ای در سال 2023 است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار